رعایت تمام نکات ایمنی در خطوط متروی اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: همواره تلاش شده نکات ایمنی در خطوط متروی اصفهان برای تامین رفاه و ایمنی شهروندان رعایت شود.

محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: درخصوص ایمنی خط دو مترو اصفهان همواره جلسات متعددی در مقاطع مختلف برگزار می‌شود و کارشناسان سازمان آتش نشانی در این جلسات حضور یافته و ضمن بازدید موارد ایمنی را متذکر می‌شوند.

وی با بیان اینکه براساس مقررات ملی و استاندارد انجمن ملی آتش‌نشانی آمریکا (NFPA) رعایت برخی نکات ایمنی در مترو الزامی است، تاکید کرد: درخصوص احداث ایستگاه‌ها و نحوه قرار گرفتن مسیرهای ورودی و خروجی به آن، همچنین قسمت‌هایی که تابلوهای برق قرار گرفته رعایت نکات ایمنی مورد توجه قرار گرفته و نگرانی از این بابت نداریم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: در تابلوهای برق چنانچه حادثه یا حریق اتفاق افتد، شاید نتوان از نیروی انسانی به لحاظ  بالا بودن ولتاژ برق استفاده کرد، اما سیستم‌های اطفاء حریق با عامل گازی از جمله FM200 و CO2 بکار گرفته شده که می‌تواند به صورت رباتیک حریق را اطفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: سیستم‌های اطفاء حریق با عامل گازی FM200 و CO2 در چند ایستگاه خط یک استقرار یافته و البته پیش‌بینی این امکانات در مترو الزامی است.

گلابی گفت: تمام چک لیست‌ها و نکات ایمنی توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در اختیار کارشناسان مترو قرار گرفته و ملزم به رعایت آن شده‌اند.

وی با بیان اینکه سعی می‌شود تمام نکات ایمنی در خطوط  متروی اصفهان رعایت شود، اظهار کرد: از نظر ایمنی و در سطح‌ یک، دو و سه مترو همکاری خوبی بین سازمان آتش نشانی و سازمان قطار شهری وجود دارد که به ارتقای سطح ایمنی مترو منجر شده است.

کد خبر 390272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.