مشهد به دو دستگاه نردبان ۷۲ متری آتش‌نشانی تجهیز می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: مشهد به عنوان نخستین کلانشهر کشور به دو دستگاه نردبان ۷۲ متری آتش‌نشانی تجهیز می‌شود.

به گزارش ایمنا، مهدی یعقوبی اظهار کرد: یکی از موضوعات راهبردی که به صورت جدی در حوزه آتش‌نشانی پیگیر هستیم، آموزش، پیشگیری و فرهنگ‌سازی با رویکرد کودکان و خانواده است و در کنار این سه اصل مهم، توسعه سریع ایستگاه‌های آتش‌نشانی را نیز در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۴۹ ایستگاه و پایگاه آتش‌نشانی در شهر مشهد فعالیت دارند، گفت: هم‌اکنون پنج ایستگاه دیگر در حال احداث است که با توجه به روند اجرایی پروژه‌ها، سه ایستگاه آن تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید و دو ایستگاه دیگر نیز در نیمه اول سال ۹۹ به اتمام می‌رسد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: علاوه بر این ضمن آغاز عملیات بازسازی و مقاوم‌سازی تعدادی از ایستگاه‌ها، با توجه به جانمایی‌هایی که انجام شد، مطالعات ساخت دو ایستگاه دیگر در محدوده بوستان جنگلی وکیل‌آباد و خیابان شیرازی در حریم و حرم امام رضا (ع) در حال انجام است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آتش‌نشانی ابراز امیدواری کرد: برگزاری آزمون جذب نیروها، می‌تواند تا حد زیادی به کمبود نیرو در آتش‌نشانی کمک کند.

یعقوبی ادامه داد: آتش‌نشانی از مشاغل سخت و زیان‌آور است و با توجه به توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی و بازنشستگی ماهیانه پرسنل، پیگیر هستیم تا با اخذ مجوزهای لازم در سال‌های آینده آتش‌نشانان بیشتری را در مشهد استخدام کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در مهرماه سال جاری با بهره‌برداری از دو خودرو نردبان پلت‌فرم ۷۲ متری آتش‌نشانی ویژه اطفاء حریق در ساختمان‌های مرتفع که از کشور ایتالیا خریداری شده است، مشهد نخستین شهر کشور خواهد بود که به چنین خودروهای پیشرفته‌ای در حوزه آتش‌نشانی تجهیز می‌شود.

کد خبر 390259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.