تاسیس اولین شهرک پوشاک و نساجی کشور در اصفهان و کاشان

معاون استاندار اصفهان گفت: به‌زودی اولین شهرک پوشاک و نساجی را در اصفهان و کاشان تاسیس خواهد شد. متاسفانه سال‌هاست این صنف تضعیف شده و برخی قوانین غیرمنطقی و غیر لازم موجب به وجود آمدن مشکلات مختلف در این بخش شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن قاضی عسگر روز شنبه -۳۰ شهریور ماه- در آیین رونمایی از میز ملی توسعه صادرات نساجی کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نقش صنایع نساجی در اشتغالزایی، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دستگاه‌های اقتصادی اصفهان، نساجی و پوشاک است بنابراین تکمیل زنجیره این صنایع در اولویت قرار گرفته است.

وی گفت: به‌زودی اولین شهرک پوشاک و نساجی را در اصفهان و کاشان تاسیس خواهد شد. متاسفانه سال‌هاست این صنف تضعیف شده و برخی قوانین غیرمنطقی و غیر لازم موجب به وجود آمدن مصائب مختلف در این بخش شده است که مشکلات ارزی در راس آنها قرار دارد و می‌تواند به نابود شدن تولید داخل به صورت تدریجی بیانجامد.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه باید یک نظام منطقی تعرفه ای برقرار شود تا تولید کننده در مقابل حجم تولیدات کالاهای خارجی تنها نماند، تصریح کرد: کشورهای همسایه به دنبال تولید کنندگان ما آمده اند و آنها را برای توسعه تولیدات در کشور خودشان به این کشورها دعوت می کنند.

قاضی عسگر اضافه کرد: باید کنسرسیوم‌هایی برای صنف نساجی و پوشاک تشکیل شود تا این تشکل‌ها بتوانند مشکلات و دغدغه های خود را به صورت دسته بندی شده به مسئولان ارائه کنند.

وی یادآور شد: ۵۰ درصد مواد اولیه صنعت نساجی و پوشاک از خارج از کشور به ایران وارد می شود و با پیگیری جدی استانداری اصفهان مشکلات کارخانه پلی اکریل نیز به‌زودی حل و فصل خواهد شد.

اصفهان و کاشان؛ مادران صنعت نساجی کشور

عبدالوهاب سهل آبادی، رییس خانه صمت ایران نیز در این مراسم، اظهار کرد: اصفهان تمام کارخانه های نساجی مهم کشور را داشته است و توجه به کارگران در این کارخانجات بسیار مهم و ویژه بود.

وی افزود: اگر صنعت نساجی کشور می خواهد رشد کند باید ماشین آلات روز را تهیه و دولت وظیفه دارد فعالان این بخش را در زمینه تهیه ماشین آلات نساجی مساعدت کند.

سهل آبادی ابراز امیدواری کرد که اصفهان و کاشان به عنوان مادران صنعت نساجی کشور مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 390255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.