مشکل تامین اراضی فرودگاه بین‌المللی اصفهان رفع شده‌ است

وزیر راه و شهرسازی گفت: قرادادی که با یک شرکت فرانسوی منعقد و مشکل تامین اراضی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان رفع شده‌ است و در آینده نزدیک برای توسعه این فرودگاه یک سیستم سرمایه‌گذاری جدید جایگزین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی امروز  _شنبه ۳۰ شهریورماه_ در بازدید از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر امروز خود به استان اصفهان رسیدگی به وضعیت پروژه‌هایی که دارای مشکلات است و حل و فصل آن با مشارکت مسئولان استان را در دستور کار داریم.

وی افزود: مهمترین پروژه ای که امروز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، «خودکفایی در ریل مورد نیاز راه آهن کشور» است که یکی از دستاوردهای پر افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است و در سال رونق تولید ملی صورت گرفته است، امروز در بازدیدی که از ذوب‌آهن اصفهان خواهیم داشت اولین محموله‌های ریل تولید داخل تحویل داده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تحویل و ساخت این محموله تاثیر بسزایی در اقتصاد ذوب‌آهن دارد و می‌تواند کشور را به یکی از مراکز تولید ریل در منطقه تبدیل کند. اولین سری از تولیدات برای پروژه‌ها ارسال شده تا این باور ایجاد شود که در پروژه های توسعه کشور از تولیدات داخل نیز می‌توانیم استفاده کنیم.

اسلامی اضافه کرد: همچنین امروز از پروژه کنارگذر شرق اصفهان که سال‌هاست بهره برداری از آن به طول انجامیده بازدید می‌کنیم و امیدواریم با مذاکراتی که با مسئولان استان خواهیم داشت این پروژه را از رکود خارج کرده و به هدفی که داشتیم یعنی بهره برداری این پروژه تا پایان سال، دست یابیم.

وی با اشاره به یک خبر مهم برای استان اصفهان گفت: قرادادی که با یک شرکت فرانسوی منعقد و مشکل تامین اراضی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان رفع و مجوزهای لازم اخذ شده‌ است همچنین در آینده نزدیک برای طرح توسعه فرودگاه اصفهان جایگزینی یک سیستم سرمایه‌گذاری جدید خواهیم داشت.

اسلامی اظهار امیدواری کرد با انجام این پروژه‌ها شاهد فرودگاهی باشیم که بتواند به صورت منطقه ای و بین المللی ایفای نقش کند و ظرفیت بزرگتری از پروازهای بین‌المللی را به خود اختصاص دهد.

کد خبر 390253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.