احداث پلی مخصوص دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در دانمارک

کپنهاگ، پایتخت کشور دانمارک، به خاطر احداث پل جدید یک‌بار دیگر به عنوان بهترین شهر برای دوچرخه‌سواری در سراسر جهان درخشید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پل عظیم و بسیار خارق‌العاده‌ای بر فراز آب‌های بندر کپنهاگ برای دوچرخه سواری و پیاده‌روی احداث شده است که زندگی پرشوری برای ساکنان این شهر و دوستداران دوچرخه‌ به ارمغان آورده است. پل جدید که Lille Langebro نام گرفت، به طول ۱۶۰ متر در برفراز آب‌های داخل شهر کپنهاگ واقع شده است.

پل Lille Langebro با طراحی منحصربه‌فرد خود به شکل خمیده، علاوه بر نوسازی یکی از مناطق فراموش‌شده پایتخت دانمارک، پیشینه تاریخی منطقه شامل قوس عظیم دژها و خاکریز Chridtianshavn، از محله‌های قدیمی کپنهاگ، را به ساکنان این شهر یادآوری می‌کند.

پل  Lille Langebro که تنها به دوچرخه‌سواران و عابران پیاده اختصاص داده شده است، از قسمت طولی به پنج محدوده تقسیم شده است. بخش میانی پل، که بخش اصلی آن نیز به شمار می‌رود ۴۸ متر است و در هر طرف آن دو محدوده، هر کدام  به طول ۲۸ متر وجود دارد.

عابران پیاده در بخشی از عرض پل به به اندازه سه متر به عبورو مرور می‌پردازند، در حالی‌که بخش دوچرخه‌سواری، عرضی برابر با چهار متر را به خود اختصاص داده است. جاده دوچرخه‌سواری خود به دو قسمت دومتری تقسیم شده است تا دوچرخه‌سواران در حین رفت‌وآمد با یکدیگر برخورد نکنند. لبه‌های پل به وسیله نرده‌هایی فلزی به شکل خمیده پوشیده شده است که همانند بال‌های یک پرنده از یک سو به سمت بالا امتداد یافته است.

معماران برای این‌که بیشترین سازگاری را بین پل جدید  Lille Langebro و تردد دریایی ایجاد کنند، قسمت میانی پل را بالاتر از لبه‌های متصل به اسکله طراحی کرده‌اند. این پل بخشی از یک پروژه بزرگ‌تر در جهت بهبود فضاهای عمومی مناطق فراموش‌شده پایتخت دانمارک است که فرهنگ دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی این شهر را نیز تقویت می‌کند.

کد خبر 390248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.