بهره‌برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان اینکه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در حال بازسازی است، گفت: تا اواسط مهرماه سال جاری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده وارد چرخه خدمات‌رسانی به شهروندان می‌شود.

سیدمهدی حسینی پویا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در حال بازسازی است که شامل ۱۷۰ دستگاه اتوبوس گازوئیلی و ۱۳۰ دستگاه اتوبوس گازسوز فاقد سیستم سرمایشی می شود که هزینه بازسازی هر دستگاه مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه، خرید اتوبوس و تامین قطعات اصلی خودرو با چالش مواجه شده، از این رو باید به سمت بازسازی اتوبوس‌های فرسوده حرکت و وضعیت کمّیت و کیفیت خدمات‌رسانی را حفظ کنیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان اینکه توانایی مالی خرید اتوبوس را داریم، اما به دلیل تحریم‌ها، اتوبوسی در سطح کشور برای خرید وجود ندارد، گفت: ناوگان اتوبوسرانی دارای ۱۴۷۹ دستگاه اتوبوس فعال است که از این تعداد تنها ۲۵۰ دستگاه اتوبوس کولر ندارد که در بازسازی اتوبوس‌های فرسوده نصب کولر را مدنظر قرارداده‌ایم.

وی ادامه داد: در کلانشهر مشهد روزانه حدود ۹۵۰ هزار مسافر به وسیله ناوگان اتوبوسرانی جابه جا می‌شوند که از این تعداد ۱۷ درصد هزینه خدمات را پرداخت نمی‌کنند که مبلغ ریالی آن در طول سال رقمی حدود ۳۴ میلیارد تومان است.

حسینی‌پویا با بیان اینکه شهر مشهد دارای ۱۵۰ خط اتوبوس است که ۵۹ درصد از این خطوط در اختیار بخش خصوصی است، گفت: طول خطوط اتوبوسرانی مشهد ۲۴۴۹ کیلومتر است که ۱۳۱۸ کیلومتر را ناوگان سازمان اتوبوسرانی و ۱۱۸۱ کیلومتر دیگر را بخش خصوصی پوشش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سهم اتوبوسرانی در حمل و نقل عمومی ۱۷ درصد است، اظهار کرد: با اضافه شدن هر اتوبوس امکان حذف ۱۱.۱ خودروی شخصی به وجود می‌آید.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای راهبران اتوبوس‌های مشهد، افزود: سال گذشته ۲۰۳ هزار نفر-ساعت کلاس‌های آموزشی برای بهبود تعامل رانندگان با مسافران و برای مهرماه نیز یک دوره آموزشی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شهر هوشمند، در پایانه های شهدا، وکیل آباد، غدیر، دانقلاب و امام رضا (ع) برای شهروندان امکان دریافت نرم افزار راهنمای خطوط، شارژ من کارت، کیف پول الکترونیکی(کیپاد) و دانلود فیلم و انیمیشن‌های آموزشی در خصوص استفاده از اتوبوس مهیا شده است.

حسینی‌پویا با اشاره به افزایش زمان خدمات رسانی سازمان اتوبوسرانی مشهد در فصل پاییز، گفت: با توجه به اینکه از سال‌های گذشته در شش ماهه اول سال به دلیل تغییر ساعت رسمی کشور یک ساعت به فعالیت ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شد و با آغاز نیمه دوم سال این فعالیت به حالت اولیه یعنی ۲۰:۳۰ باز می‌گشت، از این رو برابر درخواست‌های مسافران به منظور تسهیل در رفت و آمدها مقرر شده همزمان با تغییر ساعت رسمی کشور از پایان شهریورماه تا پایان آذرماه ساعت پایان کار خدمات رسانی که قبلا تا ۲۰:۳۰ انجام می‌شد با نیم ساعت افزایش تا ساعت ۲۱ تغییر کند.

وی از اجرای طرح سرویس‌دهی ویژه در ایستگاه‌های پر تراکم دانش آموزی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و تصریح کرد: براساس این طرح در ایستگاه‌های پرتراکم دانش‌آموزی، سرویس‌دهی ویژه‌ای به دانش‌آموزان انجام می‌شود، به طوری که همزمان با تعطیلی مدارس سرفاصله حرکتی اتوبوس‌ها کاهش و در ایستگاه‌هایی که اتوبوس‌های عبوری پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان نیست، یک اتوبوس در ایستگاه مستقر و فقط به دانش آموزان سرویس‌دهی می‌کند.

کد خبر 390247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.