حمایت از افزایش توانمندی زنان در مناطق محروم

معاون و مشاور رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: افزایش توانمندی زنان در مناطق محروم یکی از سیاست‌های اصلی دولت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معصومه ابتکار با انتشار یک پست در صفحه رسمی اینستاگرام خود نوشت:

" از سیاست های اصلی دولت حمایت از مناطق محروم با رویکرد توانمندی زنان در مناطق روستایی است. مهمترین اقدام انجام شده در این زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال برای ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی زنان بوده و سهم زنان از تسهیلات اشتغال زایی روستایی و عشایری در سال ۹۷ افزون بر ۴۱ درصد است. 

طرح های ارتقای تاب آوری اجتماعی در مناطقی همچون دیشموک کهگیلویه و سایر مناطق محروم استان آغاز شده و هدف اصلی آن کاهش آسیب های اجتماعی و توان افزایی جوامع است.

 تفاهم نامه هایی با سازمان بهزیستی برای خدمات مداخله ای و مشاوره های اجتماعی داریم و برای نیل به آن فعلا سه مرکز مداخله درمانی و کمک مشاوره ای ایجاد شده است.

تفاهم نامه خاصی هم در مورد این استان با آموزش و پرورش برای توجه به مسایل مربوط به مدارس و توان افزایی هنرجویان وجود دارد که به تایید وزیر آموزش و پرورش نیز رسیده و برای حمایت از دختران بازمانده از تحصیل و ارائه آموزش های لازم و مهارت های زندگی به بهبود شرایط اجتماعی و فرهنگی در مناطق محروم این استان کمک خواهد بود انشاالله.

لایحه ممنوعیت کودک همسری آماده تصویب در کمیسیون لوایح دولت بوده و ما برای تصویب آن با توجه به تاکید و حساسیت برخی علما و مراجع تقلید از جمله آیت الله مکارم شیرازی در زمینه ممنوع بودن ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال راسخ‌تر شده ایم. 

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد در شورای برنامه ریزی استان تصویب شد. سند هر استان با در نظر گرفتن شرایط و شاخص های استانی تدوین شده و مبتنی بر برنامه ریزی، اجرایی می شود."

کد خبر 390245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.