ساماندهی و احیای برج کبوتر محله کوجان

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان از پیشرفت ۶۰ درصدی ساماندهی و مرمت برج کبوتر محله کوجان خبر داد و گفت: این برج کبوتر به عنوان سومین و آخرین برج کبوتر واقع در منطقه هشت با مبلغ یک و نیم میلیارد ریال در حال بازسازی است و مراحل نهایی تکمیل خود را طی می‌کند.

محمد کیهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نقش هویتی برج‌های کبوتر در محلات، اظهار کرد: برج‌های کبوتر منطقه هشت در محله‌های کوجان و مارچین می‌تواند به عنوان جاذبه‌های تاریخی و گردشگری منطقه و حتی شهر اصفهان محسوب شود.

وی تصریح کرد: بازسازی سریع سالن مطالعه پارک گل محمدی مطالبه جدی شهروندان منطقه بوده که با تلاش‌های صورت گرفته تا ماه­‌های آینده به ظرفیت فرهنگی منطقه اضافه خواهد شد.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به پیگیری و رصد روزانه موارد مربوط به درخواست‌های مردمی در سامانه ۱۳۷، افزود: لکه‌گیری آسفالت معابر اصلی و فرعی سطح منطقه به مبلغ شش میلیارد ریال و متراژ ۱۱ هزار متر مربع از مطالبات مردمی بوده است.

وی با اشاره به ضرورت رفع عیوب آسفالت محلات نیز گفت: ۱۹۰۰ تن روکش آسفالت معابر فرعی در سطح محلات منطقه به مبلغ ۶/۶ میلیارد ریال و ۱۶۰۰ تن آسفالت در معابر اصلی شامل بزرگراه‌­ها و خیابان‌­های اصلی سطح منطقه به مقدار هفت میلیارد ریال در حال اجرا است.

کیهانی با اشاره به وجود محور بزرگ و موثر پل روگذر امام خمینی (ره) در منطقه هشت ادامه داد: اصلاح درزهای انبساطی پل امام خمینی (ره) به مبلغ ۹ میلیارد ریال، بدون اعمال محدودیت‌­های سنگین ترافیکی در حال اجرا است.

وی افزود: علاوه بر آغاز عملیات پیاده رو سازی خیابان جابر انصاری به مبلغ پنج میلیارد ریال، ساماندهی خیابان‌های رباط اول، دوم و کاوه به مبلغ ۲.۳ میلیارد ریال، تعمیرات پیاده روها، پارک­‌ها و جداول سطح منطقه به مبلغ ۴.۵ میلیارد ریال نیز در دستور کار قرار دارد و تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: اصلاح سیستم دفع آب­های سطحی و حفر چاه به مبلغ چهار میلیارد ریال و اصلاح هندسی معابر به مبلغ دو میلیارد ریال در حال انجام است.

وی ادامه داد: احداث پارک محلی فردوان و پارک محلی پرتمان همچنین احداث ایستگاه آتش‌­نشانی خداداد امینی از دیگر پروژه‌­های در دست اقدام در سال جاری است.

کد خبر 390233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.