عابدی: قدرت ایران بیش از حملات کوچکی مانند حادثه آرامکو است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعای برخی کشورها در خصوص نقش ایران در حمله به آرامکو گفت: قدرت ایران بیش از چنین حملاتی است و این ضربات کوچک حتماً از طرف انصارالله یمن اتفاق افتاده است، دشمنان قدرت ایران را شناخته و می‌دانند اگر ایران چنین عملیاتی انجام دهد منکر آن نخواهد بود.

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد حملات پهپادی انصارالله یمن به شرکت نفتی آرامکو در شرق عربستان اظهار کرد: در روزهای اخیر حملات پهپادی به پالایشگاه نفت آرامکو در سطح منطقه و جهان واکنش‌ها و تحلیل‌های زیادی به دنبال داشته است، اگرچه برخی مدعی شده‌اند که ایران از این حملات حمایت کرده است اما جامعه جهانی نباید دستاوردهای علمی و دانش یمنی‌ها را ناچیز و نادیده بگیرد.

وی افزود: مردم یمن در چهار سال گذشته با دست‌خالی در مقابل بمباران‌های عربستان و هم پیمانانش مقاومت کرده است؛ کشورهای منطقه مانند عربستان سعودی و امارت توانسته‌اند باهدف قرار دادن زیرساخت‌های یمن این کشور را به ورطه نابودی بکشانند؛ باید از جامعه بین‌المللی پرسید چرا در برابر این جنایت و کشتارها سکوت کرده‌اند؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعای برخی کشورها در خصوص نقش ایران در حمله به آرامکو گفت: باید پرسید چرا دشمنان یمن قصد دارند ایران را متهم اصلی این حملات قلمداد کنند؟ عربستان باید بداند که از این پس یمن چنین حملاتی را به تلافی صدمات شدیدی که از طرف عربستان سعودی وهم پیمانانش به این کشور وارد شده تکرار خواهد کرد، این کشورها باید توانمندی و قابلیت یمنی‌ها را باور کنند.

عابدی گفت: کشور کوچک و جنگ‌زده‌ای مانند یمن هیمنه عربستان را شکسته و آن را به زانو درآورده است و با این حملات حقارت و ناتوانی ارتش عربستان را به جهان نشان داده است، حتی سامانه پاتریوت آمریکایی هم نتوانست جلوی حملات ارتش یمن را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه جهانی باید بداند که ملت‌های یمن، لبنان و فلسطین، ملت‌های ۴۰ یا ۵۰ سال پیش نیستند بلکه دارای متفکران و دانشمندان جهانی هستند که برای شرافت، حیثت و سرزمینشان تلاش می‌کنند، به طور قطع توانایی پهپادی یمن نشئت گرفته از توانمندی ارتش این کشور است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که چرا آمریکا و عربستان، ایران را مقصر اصلی حمله به تاسیسات نفتی آرامکو می‌دانند؟ تاکید کرد: قدرت ایران بیش از چنین حملاتی است و این ضربات کوچک حتماً از طرف انصارالله یمن اتفاق افتاده است، دشمنان قدرت ایران را شناخته و می‌دانند اگر ایران چنین عملیاتی انجام دهد منکر آن نخواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: ارتش یمن تاکنون چندین بار عملیات پهپادی انجام داده‌ که برای تثبیت تکنولوژیشان بوده اما به‌ مرور توانسته‌اند تکنولوژی خود را تکمیل کنند و اکنون توانایی خود را در حد عملیات حمل موشک ارتقا داده‌اند تا از کشورشان دفاع ‌کنند، وقتی ملتی تصمیم بگیرد آن‌قدر توانمند و قوی خواهد شد که تجاوزهای خارج از مرزها نمی‌تواند آن را از پای درآورد.

کد خبر 390224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.