ویژگی‌های سیستم‌عامل‌ "iOS ۱۳" چیست؟

سیستم عامل "IOS ۱۳ " که به تازگی منتشر شده است در کنار ویژگی‌های مثبت خود دارای نکات منفی است، اما شرکت اپل ادعا کرده است که این مشکلات را در نسخه IOS ۱۳.۱  برطرف خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با عرضه آپدیت IOS ۱۳  شاهد قابلیت‌های چشمگیر این سیستم عامل خواهیم بود. از ویژگی‌های مهم IOS ۱۳ می‌توان به حالت تیره (Dark mode) اشاره کرد که برای کار کردن با تلفن همراه در شب بسیار مفید بوده و میزان آسیب به چشم‌ها را به حداقل می‌رساند. اگر این حالت در گوشی آیفون فعال باشد، نور صفحه نمایش به صورت خودکار تنظیم می‌شود.

ویژگی مهم دیگر IOS ۱۳، اسکرول سریع در صفحات وب است، از این طریق می‌توان بسیار سریع به صفحه وب، مقاله یا مکالمات طولانی خود نگاهی بیندازید. پیش از طراحی این سیستم عامل، زمان زیادی طول می‌کشید تا به انتها یا نیمه فایل طولانی مورد نظر دسترسی پیدا کنیم، زیرا سرعت اسکرول بسیار پایین بود.

به نظر می‌رسد یکی از مشکلات عمده کاربران گوشی‌های آیفون، تمام‌شدن سریع شارژ گوشی است که سیستم عامل جدید این مشکل را برطرف کرده است، بنابراین به افزایش عمر باتری کمک شایانی می‌کند. پر شدن کامل باتری، یکی از عواملی است که باعث کاهش عمر باتری گوشی می‌شود. اگر تلفن همراه خود را شبانه شارژ می‌کنید، قابلیت جدید IOS ۱۳ به این صورت است که شارژ باتری را تا ۸۰ درصد پر می‌کند و ۲۰ درصد باقی‌مانده را چند دقیقه قبل از بیدار شدن فرد، طبق زنگ صبحگاهی شارژ می‌کند.

با وجود همه ویژگی‌های مثبت ذکر شده، این نسخه از سیستم عامل آیفون دارای مشکل بسیار بزرگی است. IOS ۱۳ به راحتی و بدون نیاز به رمز، تشخیص هویت و تشخیص اثر انگشت، فهرست مخاطبان کاربر را در اختیار هکرها قرار می‌دهد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شخصی با کاربر تماس "FaceTime"برقرار کند و کاربر به جای پاسخ‌دادن به این تماس، به او پیام ارسال کند.

 زمانی که پیام جدیدی برای فرد ارسال می‌شود، او گزینه‌ای را انتخاب می‌کند که جواب پیام مخاطب را بدهد، هنگامی که فرد ابتدای اسم مخاطب مورد نظر را وارد می‌کند، تلفن همراه به طور خودکار اسم یکی از مخاطبان دفترچه تلفن را پیشنهاد می‌دهد. به این روش، هکرها و افراد دیگر به مخاطبان فردی که قبلا صاحب گوشی بوده است، دسترسی پیدا می‌کنند؛ شرکت اپل ادعا کرده است که این مشکل را در نسخه IOS ۱۳.۱  برطرف خواهد کرد.

کد خبر 390219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.