تسهیل روند صادرات محصولات از طریق بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: موانع صادرات کالا باید رفع شود تا تولیدکنندگان بتوانند به سهولت کالای خود را از طریق بندر چابهار به بازارهای هدف صادر کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی با اشاره به اینکه اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به دنبال تسهیل روند صادرات محصولات از طریق بندر چابهار است، گفت: بندر چابهار به دنبال حل مشکل تولیدکنندگان کالا برای صادرات محصولاتشان با صرف کمترین زمان و هزینه است که این موضوع می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن برای تقویت اقتصاد داخلی و دریامحور از طریق این بندر اقیانوسی باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه رفع مشکل حمل و نقل کالا از مسائل اولویت دار در جهت تسهیل صادرات است، عنوان کرد: موانع صادرات کالا باید رفع شود تا تولیدکنندگان بتوانند به سهولت کالای خود را از طریق بندر چابهار به بازارهای هدف صادر کنند.

آقایی مطرح کرد: با ورود کشتی‌های کالای اساسی در بندر چابهار نیازمند حضور فعال ناوگان حمل و نقل کالا خواهیم بود.

همچنین علیرضا نورا؛ معاون هماهنگی امور استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: نزدیکی مسافت زمینی و دریایی این بندر استراتژیک با همسایگان خارجی سبب شده که شرایط صادرات کالا مهیا باشد.

وی افزود: با توجه به موقعیت بندر چابهار علاوه بر تأمین بازار داخلی می‌توان به سمت تامین کالا کشورهای همسایه حرکت کرد.

معاون هماهنگی امور استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سعی کرده ایم موانع صادرات را به حداقل برسانیم، گفت: مسئله حمل سیمان به بندر چابهار باید حل شود و تمام دستگاه‌های مرتبط باید هماهنگ و منسجم در این موضوع ورود کنند.

نورا عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی براساس اختیارات قانونی خود هزینه‌های صادرات را کم کرده است تا این امر استمرار داشته باشد.

کد خبر 390211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.