خط یک، آینه عبرت خط دو مترو اصفهان شد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خط یک مترو درس عبرتی شد تا برای احداث خط دو از تجربیات آن بهره ببریم.

اصغر برشان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در دوره اول شورای شهر اصفهان کلید آغاز به کار خط یک متروی این کلانشهر زده شد، اما اجرای آن زمان زیادی طول کشید.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که مدیریت شهری را طی سالیان گذشته زجر می داد فرسایشی شدن بهره برداری از خط یک بود زیرا نزدیک به ۱۸ سال زمان نیاز بود تا خط یک به بهره‌برداری کامل برسد، این خط درس عبرتی شد تا برای احداث خط دو از تجربیات خط یک درس بگیریم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود و تاریخی بودن شهر اصفهان راهی به جز استفاده از حمل و نقل پاک و روان یا همان مترو نداریم.

وی با بیان اینکه تجارب گذشته چراغ راه آینده مدیریت شهری برای احداث خطوط مترو است، اظهار امیدواری کرد با تغییرات ایجاد شده و همت موجود و با یاری دولت خط دو مترو هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

برشان تاکید کرد: این پروژه به تنهایی توسط مدیران شهری و استانی عملیاتی نمی‌شود و انتظار بالایی از دولتمردان برای کمک به تسریع خط دو مترو وجود دارد.

وی با بیان اینکه می توان با تدابیر و حمایت های مالی و استفاده از تجربیات گذشته زمان بهره برداری از خط دو را کوتاهتر کرد، افزود: امیدواریم هر چه سریع تر بتوانیم از خط دو بهره‌برداری کنیم و در صورت فراهم شدن شرایط و امکانات خط سه قطار شهری را نیز عملیاتی کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زمانی می‌توان تاریخ دقیق برای بهره‌برداری خط دو اعلام کرد که تمام شرایط فراهم باشد در غیر این‌صورت هر بحثی در این خصوص گمانه‌زنی و تقریبی محسوب می‌شود.

کد خبر 390201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.