صعود سروقامتان به فینال با پیروزی برابر کره

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی سه بر یک مقابل کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی به فینال والیبال قهرمانی آسیا رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه نهایی والیبال قهرمانی آسیا عصر امروز _۲۹ شهریوماه_ مقابل تیم ملی کره جنوبی قرار گرفت.

تیم ملی والیبال که برای نخستین بار در روز گذشته و بازی مقابل چین تایپه با تین اصلی خود پا به میدان گذاشت، در بازی امروز نیز با سعید معروف، موسوی، فرهاد قائمی، امیر غفور، محمدرضا حضرت‌پور، محمد موسوی و میلاد عبادی‌پور وارد میدان شد.

ست اول (ایران ۲۲_ کره جنوبی ۲۵): تیم ملی ایران بازی را پرقدرت آغاز کرد و در همان ابتدا کار مقابل تیم قدرتمند کره اختلاف دو امتیازی ایجاد کرد. با نتیجه ۸ بر ۶ به سود ایران وقت استراحت فنی اول فرا رسید. در میانه‌های ست دفاع عالی بازیکنان کره حملات ایران را ناکام گذاشت تا دو تیم در امتیاز ۱۰ برابر شوند. در ادامه بازی بهتر کره برتری را به این تیم داد، اما این برتری نیز دوامی نداشت ایران با برتری دو امتیازی وقت استراحت فنی دوم را رغم زد.

پس از برتری ایران، بار ایران کره نبض بازی را به دست گرفت و توانست از ایران دو امتیاز پیش بیافتد و به امتیاز ۲۰ برسد. در پایان ست اشتباهات بازیکنان ایران نیز چاشنی بازی خوب کره‌ای ها شد تا این ست را کره با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ پیروز شود.

ست دوم (ایران ۲۵_ کره جنوبی ۲۳): این ست نیز با بازی برابر دو تیم آغاز شد و ایران و کره سایه به سایه پیش رفتند. اما سپس باز دیگر تیم ملی ایران به خود آمد و اختلافی شش امتیازی با کره‌ای ایجاد کرد، ایران ۱۱ کره پنج. ستاره ایران در این ست سعید معروف بود که با پاس‌های بی‌نظیر خود مدافعان کره را از جریان بازی خارج کرد. وقت استراحت فنی دوم با نتیجه ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران فرا رسید.

پس از این برتری کره ای ها به آب و آتش زدند تا اختلاف را کم کنند، اما این تلاش کافی نبود و برتری تیم ایران ادامه داشت. سرمربی کره جنوبی نیز تلاش کرد تا با ایجاد وقفه‌های متعدد روند امتیازگیری ایران را متوقف کند. تمام این تلاش‌ها بی نتیجه بود و پاس‌های فوق العاده معروف، دفاع‌های عالی موسوی، آبشارهای مهارنشدنی غفور و سرویس‌های عبادی‌پور ایران را به امتیاز ۲۵ رساند.

ست سوم (ایران ۲۵_ کره جنوبی ۲۲): در ابتدا ست ایران بهتر از تیم کره ظاهر شد و برتری دو امتیازی سروقامتان ایرانی تا وقت استراحت فنی اول ادامه داشت. پس از آن نیز ایران نبض بازی را در دست داشت و ۱۲ بر ۷ پیش افتاد. در ادامه تلاش کره‌ای‌ها برای کاهش اختلاف بی فایده بود و وقت استراحت فنی دوم با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ فرا رسید.

در این ست هم دفاع‌های مسحکم بازیکنان ایران در برابر حمله‌های کره بسیار تاثیرگذار بود، اما همین حملات برق‌آسا کره اختلاف را کاهش به سه امتیاز کاهش داد؛ ایران ۱۹ کره ۱۶. بازیکنان کره در پایان این ست سرویس های زیادی از دست داند و ایران را به امتیاز ۲۱ رساندند. در ادامه کار سرعتی معروف و موسوی دو امتیاز پیاپی را برای ایران به ارمغان آورد. دو اشتباه از بازیکنان ایران اختلاف را در پایان ست سوم کاهش داد، اما ضربه تمام کننده غفور ایران را با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ پیروز کرد.

ست چهارم (ایران ۲۵_ کره جنوبی۲۲):  سرویس‌ خوب مجرد در کنار دفاع موسوی و آبشار غفور سه امتیاز اول را ست را برای ایران به ارمغان آورد و دو تیم برابر به بازی ادامه دادند. مهاجمان تیم کره از جمله یونگ در دو ست اول مدافعان ایران را آزار دادند، اما در این ست و ست پیشین با دفاع عالی بازیکنان ایران کاملا از کار افتاده‌اند. بازی پایاپای دو تیم ادامه داشت و با نتیجه ۸ بر ۷ به سود ایران وقت استراحت فنی اول به دو تیم داده شد.

ادامه این ست دو تیم سایه به سایه با یکدیگر پیش رفتند و هر امتیاز بازیکنان ایران با پاسخی از سوی کره‌ای‌ها همراه بود، اما دفاع عالی موسوی ایران را ۱۳ بر ۱۱ پیش انداخت. در ادامه ضربه موسوی با دفاع از سوی کره‌ای ها مواجه شد تا بار دیگر دو تیم در امتیاز ۱۳ برابر شوند. با برتری ۱۶ بر ۱۵ کره دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

در این ست دو تیم به آب و آتش زدند و حتی بازی به حاشیه نیز کشیده شد، در یک صحنه توپ به بالای تور آمد و زور آزمایی عبادی پور و بازیکن کره امتیاز را به ایران داد؛ این صحنه باعث درگیری لفظی بین بازیکنان دو تیم شد که در نهایت با ورود کولاکوویچ و نیمکت نشینانه کره، قافله خاتمه یافت.

پس از وقفه‌ای طولانی بار دیگر بازی از سرگرفته شد و این ایران بود که درخشید و امتیاز اول را کسب کرد تا ۲۱ بر ۱۸ پیش بیافتد. امتیاز بعدی را بار دیگر میلاد عبادی‌پور بازیکن جنجالی بازی امروز با دفاع عالی خود کسب کرد. سپس نوبت به سعید معروف رسید تا با یک جای خالی ایران را به امتیاز ۲۳ برساند. امتیاز ۲۵ را سرویس اشتباه کره‌ای‌ها به ایران نقدیم کرد.

ایران برای مشخص شدن حریف خود در مرحله نهایی باید منتظر نتیجه دیدار استرالیا و ژاپن باشد.

کد خبر 390199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.