گزیده نماز جمعه شهرستان‌های استان اصفهان

نماز جمعه این هفته با حضور گسترده مردم در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این هفته آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های استان با حضور گسترده مردم  برگزار گردید. خطیب‌های نماز جمعه ضمن تسلیت ایام شهادت امام سجاد(ع) پیرامون حمله پهپادی انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان و دروغ پراکنی عربستان و آمریکا به ایران، عظمت دفاع مقدس و گرامیداشت این هفته و همچنین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی سخنرانی کردند که در ادامه گزیده آن آورده شده است:

دفاع مقدس ابهت مستکبران جهان را درهم شکست

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابتدای درس خارج در واقع اتمام حجت با طرفداران مذاکره با آمریکا بود چرا که هدف آمریکایی‏ ها از طرح مجدد موضوع مذاکره، تحمیل خواسته‏ های خود و اثبات موفقیت راهبرد فشار حداکثری بر ایران است. 
وی افزود: اگر دشمن بتواند اثبات کند که فشار حداکثری بر روی ایران مؤثر واقع شده است، ایران اسلامی دیگر روی آسایش را نخواهد دید و این در حالیست که علاج مشکلات گوناگون در دست مردم است و به بیگانه نباید نگاه و اعتماد کرد. 

امام جمعه فولاشهر تصریح کرد: به اعتقاد مقام معظم رهبری، تنها راه علاج مشکلات کشور تکیه به مردم و جوانان و جدی گرفتن ظرفیت‏ های داخلی است از این رو باید همچون دوران دفاع مقدس عمل کرد که حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس، این جنگ را به یکی از کم‏ نظیر‏ترین پدیده‏ های تاریخ تبدیل کرد. 
وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی ملت تازه انقلاب کرده ایران به ناچار درگیر نبردی نابرابر شد که در آن سوی جبهه، همه ظرفیت ‏های نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی قدرت‏ های مطرح جهان در حمایت از صدام به کار گرفته شده و برای شکست ایران لحظه ‏شماری می‏ کردند.

سرافراز با بیان اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس هستیم، یادآور شد: مدارس و دانشگاه‏ های کشور به‏ عنوان پایگاه‏ های تربیت مهم‏ترین عناصر انقلاب اسلامی یعنی نیروی انسانی مومن، متعهد و متخصص، در این روزها فرایند آموزشی و پرورشی خود را از سر می‏ گیرند. 
وی افزود: اگر دانش آموزان در مدارس به خوبی تربیت شوند، در دانشگاه سالم خواهند ماند و می توانند به میهن اسلامی خدمت کنند از این رو می توان به نقش مهم و مؤثر معلمان در تربیت دانش آموزان و جذب آنها به سوی آموزه های دینی پی برد.
وی با اشاره به حمله انصارالله به قلب صنعت نفتی عربستان گفت: حمله انصارالله یکی از مهم ترین رویدادهای چندروز اخیر بوده چراکه پالایشگاه آرامکوی عربستان بزرگترین پالایشگاه نفت خام دنیا محسوب می‏ شود و بر اساس برآوردها، ظرفیت پالایش نفت در این پالایشگاه هفت میلیون بشکه در روز است و این حمله ها، باعث توقف ۵۰ درصد از تولید نفتی عربستان شده است.
سرافراز ادامه داد: حمله پهپادی انصارالله یمن به معنای این است که عربستان با ناامنی مواجه شده و محیط این کشور برای سرمایه گذاری مناسب نیست، و این حمله از سوی دیگر باعث شد بار دیگر آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی به فضاسازی علیه ایران روی بیاورند. 

فرهنگ صلح و سازش در جامعه باید نهادینه شود

حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه تیران با اشاره به روز صلح به اهمیت این موضوع اشاره و اظهارکرد: فرهنگ صلح وسازش و ریش سفیدی در جامعه کم رنگ شده و این مشکل فرهنگی منجر به بروز مشکلات زیاد اجتماعی مثل افزایش پرونده های قضایی شده است.

وی افزود: فرهنگ صلح و سازش در جامعه باید مثل گذشته در بین مردم نهادینه شود و افراد ریش سفید و بزرگ تر برای رفع مشکل و چالش باید وارد صحنه بشوند و نقش خود را پر رنگ کنند.

حجت الاسلام رشیدیان با بیان اینکه گروه های مقاومت برای رسیدن به اهداف خود با کمترین امکانات تلاش می کنند، تصریح‌کرد: حرکت پهباد و شلیک به قلب نیروگاه نفتی عربستان یکی از قدرت‌های گروه مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه عربستان و آمریکا ایران را عامل این حمله دانسته اند، اظهارکرد: شکست آن‌ها و این صدمه برای عربستان بسیار سخت بود که یک گروه مقاومت محلی چنین صدمه‌ای را به آن ها بزند و از این جهت ایران را مقصر کرده‌اند.

امام جمعه تیران خاطرنشان‌کرد: آخر عاقبت ظلم چیزی جز نابودی نیست و حمله به عربستان و تجهیزات نفتی آن ها منجر به خسارت های زیاد مالی برای دولت و کشور آن ها شده و قیمت نفت را در بازار جهانی افزایش داده است.

ایستادگی تنها راه برون رفت از مشکلات در کشور است

حجت الاسلام مرتضی ملکیان در خطبه های این هفته نماز جمعه شاهین شهر اظهار کرد: کشورهای اسلامی با الگوگیری از ایران جلوی زورگویی ایستاده اند و در چند روز گذشته انصارالله یمن، قلب صنعتی عربستان را مورد هدف قرار داده که همه اینها نشان از ایستادگی و مقاومت مسلمانان دارد.

وی با گرامیداشت سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس گفت: از مهمترین دستاوردهای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بیداری اسلامی، اعتماد به نفس و خود باوری، رسوایی لیبرال ها و منافقین، آزمون کار آمدی نظام اسلامی نوپا، سربلندی مردم، تکرار حماسه عاشورا، تاثیر گذاری در فرهنگ عمومی کشور، تثبیت اقتدار نظام و اثبات کار آمدی تئوری ولایت فقیه است.

امام جمعه شاهین شهر در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس افزود: برای تربیت و آموزش مناسب و بهتر باید ارتباط موثری بین اولیا، و مربیان وجود داشته باشد.

حجت الاسلام ملکیان در خطبه اول نماز جمعه با تسلیت ایام شهادت سید الساجدین امام سجاد علیه السلام گفت: آن حضرت در هر فرصت و موقعیتی برای ابلاغ پیام خون پدرشان امام حسین علیه السلام استفاده کردند بخصوص در شام و مجلس یزید که سبب رسوایی آن ملعون ها شد.

وی تربیت عبادت و سجده های طولانی، تربیت شاگردان زیاد به وسیله دعا، کتاب صحیفه کامله سجادیه و تایید قیام هایی که بر ضد بنی امیه بعد از عاشورا واقع شد را از مهمترین ویژگی ها امام سجاد بیان کرد.

مردم یمن از حق شرعی خود دفاع کردند

حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه دولت آباد پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: در هفته گذشته انصارالله یمن با پهپادهایی که داشت مهمترین و بزرگترین تأسیسات نفتی عربستان را مورد حمله قرار داد که اقدام به جا و بموقع بود چرا که مردم یمن حق دفاع مشروع از خود را دارند.
وی گفت:  چهار سا ل و نیم است که مساجد، مدارس، حسینیه ها، بیمارستان ها و منازل مردم مظلوم یمن مورد حمله وحشیانه عربستان و در واقع آمریکا قرار گرفته است که در این چند سال هیچ کدام از نهادهای بین المللی و حقوق بشری به دفاع از مردم یمن نپرداخته اند، به همین جهت طبیعی است که از خود به هر طریق باید دفاع کند.

وی گفت: این اقدام انصارالله سیلی دیگری از طرف جریان مقاومت به صورت آمریکا و عربستان بود که زده شد و در واقع اقدامی برای جلوگیری از حمله نظامی به ایران اسلامی است، چون با این حمله، قیمت ۵۰ دلاری نفت به ۷۰ دلار رسید در حالیکه فقط صادرات ۵ میلیون بشکه نفت دچار مشکل شد.
وی با گرامیداشت ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس و رشادت های شهدای عزیز در دفاع مقدس اظهار کرد: اگر ما در عرصه نظامی موفق هستیم و در مقابل آمریکای جهان خوار ایستادگی می کنیم،  بخاطر تجاربی است که از دفاع مقدس بدست آورده ایم، جنگ ما فقط با عراق نبود بلکه ما فهمیدیم که نظام سلطه و نظام استکباری جهان با ما در حال جنگ است و ما آماده دفاع با نظام سلطه شدیم و امروز باید فرهنگ دفاع مقدس را به نسل های بعدی منتقل کنیم، فرهنگی که برخواسته از عاشورا است.  
حجت الاسلام محمود آبادی اوّل مهر و آغاز سال تحصیلی، شروع بهار تعلیم و تربیت را به دانش آموزان، دانشجویان، معلمین و اساتید تبریک گفت و از زحمات معلمین، اساتید و کارکنان آموزش و پرورش شهرستان، قدردانی کرد.
وی یکی از مواردی که باید معلمین و اساتید به آن توجه ویژه داشته باشند را بحث تربیت دینی شاگردان نام برد و گفت: باید توجه شود که ذهن و مغز دانش آموزان امانت در دست معلّم است و معلم باید احساس مسئولیت کند و علاوه بر آموزش نسبت به تربیت دینی اهتمام داشته باشد و تمامی دغدغه اش آموزش نباشد بلکه تزکیه از آموزش مهمتر است به همین جهت مطالب و معارف دینی را به دانش آموزان یاد بدهند که اجر معنوی خواهند داشت.

اربعین نماد اقتدار و استقامت

حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر توجه به فرهنگ دفاع مقدس را راهبرد عزت و اقتدار کشور دانست و اظهارکرد: ملت ایران جنگ ویران‌گر را برای کشور به یک فرصت بزرگ تبدیل کردند، همزمان با آغاز جنگ دو راهبرد و تفکر در کشور ایجاد شد برخی راهبرد وابستگی را دنبال کردند وبه دنبال گفتگو از مسیر سازمان ملل ، مذاکره با برخی ابرقدرت وکوتاه آمدن از اصول واهداف انقلاب به جنگ خاتمه دهند و پیروزی را نصیب خود و کشور کنند.
وی افزود: اما مردم با بصیرت و شجاع ایران اسلامی در همان سال های اول جنگ این راهبرد و تفکر را به زباله دادن تاریخ سپردند و راهبرد دوم یعنی استقامت ، ایستادگی ، مقاومت ، خودکفایی ، استقلال و تکیه بر توان داخلی را انتخاب کردند و سبب شدند امروز عزت، اقتدار وامنیت برای کشور به ارمغان آورده شود .
امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: ایران اسلامی بدون تکیه بر شرق و غرب وفقط با تکیه بر خود و با ایمان و روحیه شهادت وایثار واستقامت خود ابرقدرتها را شکست داد اما امروز برخی که بدعهدی، نیرنگ و فریب ابرقدرت های را ندیده بودند فکر می کردند با مذاکره و گفتگو می توان مشکلات کشور را حل  کرد.
وی اضافه کرد: وقتی یمن کشوری که تمامی زیرساخت آن توسط آل سعود با حمایت و چراغ سبز آمریکا و برخی کشورها از بین رفت موفق شد به قلب صنعت عربستان با پهبادهای نه چندان پیشرفته حمله کند این مسئله خفت و خواری را عربستان، آمریکا واسرائیل به همراه داشت.

وی اربعین را فرصتی برای نشان دادن اقتدار و وحدت جبهه مقاومت  دانست و خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار برادران عراقی با جملات فوق العاده زیبا  و راهبردی ،همراهی و همکاری انان  را در اربعین ستودند و آن را یکی از معیارهای وحدت دانستند .
امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: امسال نیز جوانان  غیور ایرانی با حضور وحدت آفرین در اربعین نمایشی دیگر از اقتدار جبهه مقاومت به تصویر خواهند کشید، جبهه مقاومتی که به صراحت اعلام کرده که امنیت ایران اسلامی خط قرمز آنها بوده و از سوی دیگر ایران اسلامی نیز همیشه یکی از اصول مهم خود را همراهی و همکاری با مردم مظلوم دنیا می داند و با مستضعفین عالم همیشه همراه بوده است.

آموزش و پرورش زیرساخت اصلی سعادت یک ملت است

حجت الاسلام سیف الله دهقانی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود تصریح کرد: همان‌گونه رهبر انقلاب فرمودند مردم به خوبی از این پیچ تاریخی عبور می کنند که در حال عبور از این پیچ تاریخی هستیم و به حمد الله به پایان خواهد رسید.

دهقانی همچینین با اشاره به شبیه خون فرهنگی دشمنان افزود: ماهواره ها، اینترنت، موبایل و رسانه های داخلی و خارجی که می خواهند اعتقادات مردم را سست کنند با افشاگری کارشناسان دینی و آگاهی ملت فهیم ایران از این مرحله نیز به خوبی عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به صحبت های رهبر انقلاب در رابطه با آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت عمومی زیرساخت اصلی سعادت یک ملت و پیشرفت یک کشور است.

دهقانی در ادامه افزود: هرچه توجه مسئولین، پدران، مادران و اولیا به فرزاندانشان در این حوزه انجام شود باز هم کم است و باید شاهد تلاش بیشتر به این حوزه باشیم.

برای رفع مشکلات اشتغال جوانان از پتانسیل شهرستان باید استفاده شود

حجت الاسلام ابراهیم محمدی ظهر امروزدرخطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بویین میاندشت، اظهار کرد: کسی که تقوای الهی را پیشه کند گره از کارش گشوده می‌شود، کسی که تکیه گاهش خدا و نگاهش خدایی باشد هیچ گاه شکست نخواهد خورد.

وی گفت: مصداق بارز تقوا در رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود چرا که زمینه پیروزی آن‌ها در برابر جبهه کفرفراهم شد، نگاه خدایی بود که رزمندگان در دفاع مقدس با دستان خالی تمام دشمنان را به زانو نشاندند.

امام جمعه موقت بویین میاندشت با بیان اینکه عمل مدافعان حرم در دفاع ازحریمن الهی نشان دهنده این‌ که در جنگ با دشمنان اسلام مرز نباید شناخت، گفت: همراه بودن در تمام  زندگی با شیوه وروش امام حسین(ع) یعنی تقوا را پیاده کردن است، ما از جامعه شیعه در جهان محسوب می‌شویم چرا نباید عمل به راه انبیاء نشود.

وی با بیان اینکه دردین ما شعائرالهی را باید بزرگ نشان داد، گفت: این کشورهمان کشوری که شهدا جان خودشان را برای دفاع از آن نثارکردند بنابراین باید شعائر الهی و نام شهدا بزرگ نوشته شود.

محمدی تصریح کرد: مذاکره با آمریکا سازش با دشمن است نباید به حربه دشمنی همچون آمریکا توجه شود، تجربه همراهی با آمریکا در مهمترین مسائل همچون برجام برای ما ثابت شده است، توافق نامه‌ای بین ایران وآمریکا نوشته شد اما آمریکا به تعهداتش عمل نکرد، دوران امروز اتحاد و راه حل مناسب از طریق راهکار اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات اشتغال جوانان از پتانسیل شهرستان باید استفاده شود، تصریح کرد: در جنگ اقتصادی اگر نگاه خدایی باشد قطعأ همانند جنگ تحمیلی پیروز میدان خواهیم شد.

راه شکست آمریکا قبول نکردن میز مذاکره است

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز درخطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان اظهار کرد: آمریکا هدفش از مذاکره این است که به دنیا وگروه‌های  مقاومت ثابت کند تحریم‌ها و فشار به ایران اثرگذار بوده و خواهان مذاکره شدند.

وی گفت: تنها راه شکست آمریکایی‌ و دولت‌های اروپایی قبول نکردن میز مذاکره با آمریکا است، مسؤولان و مردم هم صدا باید ندا سردهند که مذاکره نخواهیم کرد.

وی با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: جنگ برای کشور آثار مثبت و الطاف الهی به همراه داشت، جنگ گرچه ویرانگری به همراه داشت اما موجب امنیت پایدار برای نظام جمهوری اسلامی شد.

کرامتی گفت: اگرآمریکا جرأت حمله نظامی به کشور را ندارد به برکت شهامت و رشادت‌های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است که با دست خالی نگذاشتند یک وجب از خاک میهن در اختیار دشمن قرار گیرد.

کد خبر 390192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.