پولی که مدارس از خانواده‌ها می‌گیرند حرام است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: طبق فتوای امام راحل عمل غیرقانونی حرام بوده و گرفتن پول از خانواده ها توسط مدارس از اصل غلط است؛ ضرر گرفتن این پول‌ها از مردم که طبق قانون اساسی غیرقانونی است، به خود آموزش‌وپرورش بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: در مراجعات مردمی گفته می‌شود که مدارس دولتی از خانواده‌ها پول می‌گیرند و اگر این پول پرداخت نشود دانش‌آموز ثبت‌نام نمی‌شود.

امام جمعه اصفهان افزود: اگرچه وضعیت مالی آموزش‌وپرورش مناسب نیست اما نباید از خانواده‌ها پول دریافت شود زیرا طبق فتوای امام راحل عمل غیرقانونی حرام بوده و گرفتن این پول‌ها از اصل غلط است؛ ضرر گرفتن این پول‌ها از مردم که طبق قانون اساسی غیرقانونی است، به خود آموزش‌وپرورش بازمی‌گردد.

خطیب نماز جمعه اصفهان با اشاره به اینکه در اطراف اصفهان و شهرستان‌هایی مانند چادگان برخی دانش‌آموزان در کانکس درس می‌خوانند، تصریح کرد: البته افرادی که توان مالی دارند به حد توان خود به مدارس کمک کنند؛ انسان نباید نسبت به آنچه خداوند به او بخشیده، بخل ورزیده و نیاز است به افرادی که به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند تحصیل کنند کمک کنیم شاید این افراد روزی بزرگ شده، مسئولیت‌های کشور را برعهده گرفته و باعث آبروی ما شوند.

همه عزت ما از دفاع مقدس است

وی با اشاره به سالروز آغاز جنگ تحمیلی و اهمیت زنده نگه داشتن هفته دفاع مقدس، ادامه داد: برخی می‌گویند چرا هرسال این ایام را زنده نگه می داریم؟ آن‌ها باید بدانند همه عزت ما ایستادن در مقابل دشمن بوده، دشمنی که از غرب و شرق در مقابل ما به زانو درآمد.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه باید هفته دفاع مقدس را مانند عاشورا به یاد آوریم و به کودکانمان بیاموزیم که پدرانشان چه قدرت و شجاعتی نشان داده و باعث سربلندی ما شدند، خاطرنشان کرد: افراد زیادی در سال فوت می‌کنند یا بر اثر حادثه‌ای جان خود را از دست می‌دهند اما این شهیدان هستند که با گذشتن از جان خود برای ملت ایران عزت آوردند.

دشمنان قدرت ایران را فهمیده‌اند

وی اضافه کرد: در هفته‌ای که گذشت یمنی‌ها با ۱۰ پهپاد به یکی از پالایشگاه‌های عربستان با ظرفیت تولید روزانه ۷ میلیون بشکه نفت حمله کردند که این اتفاق باعث آبروریزی عربستان و آمریکا بود زیرا وسایل دفاعی این پالایشگاه آمریکایی بوده و با تمام هزینه‌هایی که برای آن شده نتوانستند جلوی یمنی‌ها را بگیرند.

امام جمعه اصفهان افزود: آمریکا ادعا کرده ایران عامل انجام این حمله بوده؛ البته که این حرف دروغ است اما این نتیجه را می‌رساند که دشمنان فهمیده‌اند اگر کشوری در منطقه قدرت چنین کاری داشته باشد، آن ایران است.

وی گفت: امیرالمومنین در جنگ به محمد حنفیه تاکید می‌کند که نباید در برابر دشمن لرزان باشی، جوانان ما این آموزه‌ها را یاد گرفته‌اند و دنیا این فداکاری هایشان را دیده است، بنابراین هرگز نباید این اقدامات فراموش شود.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: مقام معظم رهبری در درس خارج خود تاکید کردند که تحریم‌های حداکثری مهره اساسی است برای اینکه ما را پای میز مذاکره بنشانند و اگر قبول کنیم مدام خواسته‌های خود را بیشتر می‌کنند.

خطیب جمعه اصفهان تاکید کرد: نباید به خاطر این سختی‌ها و حرف‌های چرت دشمن زیربار آن‌ها برویم و خداوند در قرآن وعده داده اگر این سختی‌ها را تحمل کرده و تقوا داشته باشید، هیچ دشمنی حریف شما نخواهد شد.

ضرر نافرمانی خدا به خود شخص باز می‌گردد

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه نعمت‌های انسان متعلق به خداوند است و انسان همواره درباره این نعمت‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد، اظهار کرد: اگر انسان شکرگزار این نعمت‌ها باشد نفع آن به خود او می‌رسد و اگر ناسپاسی کند زیانکار خواهد بود زیرا به فرموده خداوند بدی کردن یا خوبی کردن انسان، به خودش بازمی‌گردد.

وی اضافه کرد: دلیل ترس انسان از مرگ، آباد شدن دنیا و خراب بودن آخرت اوست و به همین دلیل از دنیا رفتن برای او کراهت دارد زیرا از مکانی آباد به مکانی خراب خواهد رفت.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: افراد نیکوکار برخلاف معصیت‌کاران وقتی در برابر عدل الهی قرار گیرند خوشحال هستند و رحمت خداوند نیز شامل محسنین می‌شود نه فاسقین و کافرین بنابراین کسی که اعمال خود را به خوبی انجام می‌دهد به بهشت خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: فردی از ابوذر خواست تا قسمتی از علم خود را به او بدهد و او در جواب گفت "اگر می‌توانی به کسی که دوستش داری، بدی نکن" آن فرد پرسید "مگر کسی که فردی را دوست دارد به او بدی می‌کند؟" ابوذر پاسخ داد "خودت بهترین کسی هستی که دوستش داری اما با نافرمانی از خدا همواره به خودت بدی کرده‌ای".

کد خبر 390181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.