مقابله با مراکز غیرقانونی جمع‌آوری پسماند در بیرجند

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند گفت: زباله‌گردها، خودروها و مکان‌های جمع‌آوری پسماندها به دلیل اینکه تهدیدی علیه بهداشت عمومی جامعه هستند باید تخلیه و جمع‌آوری شود.

به گزارش ایمنا، احمد لطایفی اظهار کرد: در بسیاری از موارد مشاهده شده، مجوز صنفی افرادی که اقدام به جمع‌آوری پسماند می‌کنند، مغایر با فعالیتی است که انجام می‌دهند به همین دلیل مقرر شده از ارایه پروانه برای ضایعات توسط اصناف خودداری شود.

وی ادامه داد: زباله‌گردها، خودروها و مکان‌های جمع‌آوری پسماندها به دلیل اینکه تهدیدی علیه بهداشت عمومی جامعه هستند باید تخلیه و جمع‌آوری شود.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند خاطرنشان کرد: ابتدا اخطار ۱۰ روزه برای جمع‌آوری این محل‌ها صادر شد و پس از پایان این مهلت، این مکان‌ها پلمپ شدند.

لطایفی اضافه کرد: مقرر شده مراکزی که دارای مجوزی غیرمرتبط با خرید و فروش ضایعات است از طریق شورای صنفی در صنف خودشان فعالیت کنند.

همایون شاکری، معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند نیز با اشاره به اجرای طرح برخورد با مراکز خرید و فروش ضایعات در این شهر از ابتدای شهریورماه، تصریح کرد: تهدید علیه بهداشت عمومی و تخریب محیط زیست از جمله دلایل اجرای این طرح است و توافق همگانی برای اجرای آن از سوی ادارات مختلف وجود دارد.

وی با اشاره به تعیین مکانی برای فعالیت این افراد تحت مجوزهای قانونی اظهار کرد: فعالیت این افراد داخل شهر مجاز نیست و باید ابتدا مکان‌های غیرمجاز فعالیت این گروه‌ها تخلیه شود.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده جهت جمع‌آوری زباله گردها پس از تخلیه مکان‌های دپوی ضایعات و پسماندها خاطرنشان کرد: این مساله دغدغه همه ادارات استانی و شهرستانی است.

کد خبر 390173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.