دمای هوا روند کاهشی دارد/ تداوم غبار محلی در اصفهان

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به تداوم پدیده غبارمحلی به ویژه در ساعات صبح و کاهش کیفیت هوا، گفت: امروز روند کاهشی دمای هوا در اصفهان آغاز شده و در روزهای آینده نیز هوا خنک تر می شود.

ابراهیم هنرمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر تداوم جوی پایدار بر استان طی سه روز آینده است، اظهار کرد: وضعیت جوی بیشتر مناطق در این مدت به صورت صاف و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.
وی با اشاره به کاهش یک تا دو درجه ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، افزود: خوروبیابانک با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای هفت درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین مناطق استان خواهند بود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان ادامه داد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما در خنک ترین ساعات صبح فردا ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی می شود.

هنرمند با بیان اینکه پدیده غبار محلی در زرین شهر و مبارکه و فرودگاه اصفهان قابل مشاهده است، افزود: پایداری جوی در یک هفته اخیر  به انباشت غبار و کاهش کیفیت هوا و دید افقی در ساعات صبح در مناطق صنعتی و کلانشهر اصفهان منجر شده است.

وی اضافه کرد:  امروز روند نامحسوس کاهش دما در استان آغاز شده و روز یکشنبه نیز هوا دو درجه خنک تر می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به علت خاموش بودن سیستم پایش آنلاین وضعیت کیفی هوای، امروز از سالم یا ناسالم بودن هوای اصفهان اطلاعی در دست نیست.

کد خبر 390172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.