پیاده‌روی اربعین رزمایش قدرت جبهه اسلام در جهان است

امام جمعه باغبادران گفت: پیاده روی اربعین امروز به یک رزمایش و ارز اندام جبهه اسلام بر علیه کفر تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در سلسله نشست های بصیرتی در شهر باغبادران با تسلیت شهادت امام سجاد (ع) اظهار کرد: امام سجاد (ع) حدود ۳۵ سال بعد از عاشورا امامت امت را به عهده داشتند وسختی های بسیاری را تحمل کردند که قابل وصف نیست به طور مثال قضیه حره که دو سال بعد از واقعه کربلا در مدینه اتفاق افتاد و یزید با حمله به مدینه فاجعه ای را در تاریخ رقم زد که تاریخ از نقل ان شرم دارد.

وی افزود: این واقعه به قدری به ایمان مردم ضربه زد که در روایتی امام صادق (ع) در وصف  آن روزگاران می فرماید مردم پس از شهادت امام حسین (ع) مرتد شدند مگر سه نفر، این سخن یعنی در آن دوران ایمان واقعی از دست رفت و شرایط سختی بر جامعه حاکم شد.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد:این مسئله درسی برای مسلمانان بوده که اگر شرایط سخت شد باز هم باید از امام زمان پیروی کرد؛ امام سجاد (ع) در آن دوران روش مبارزه خود را تغییر داده و یکی از مهم ترین روش ها یعنی توجه به مناجات و انتقال آن به مردم سعی در ترمیم این زخم بر بدن جامعه کردند که آثار آن را امروز شاهد هستیم.

وی با اشاره به اهمیت بزرگداشت هفته دفاع مقدس، ادامه داد: انتقال فرهنگ مقاومت و روحیه جهادی در هشت سال دفاع مقدس باید به نسل امروز معرفی شود و در این بین باید از هنر برای انتقال این مفاهیم به خوبی بهره مند شد تا شاهد تحقق این مهم باشیم.

فرهنگ اضافه کرد: بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه در مورد مذاکره بسیاری از توطئه های دشمنان را رمز گشایی کرد اما بعد از این همه خیانت های امریکا و لحن های مختلف آنان در توهین به نظام و فشارهای حد اکثری باز عده ای در داخل دنبال راهی برای مذاکره هستند.

امام جمعه باغبادران گفت: مقام معظم رهبری فرمودند در هیچ سطحی با امریکا مذاکره نخواهیم کرد و شفاف فرمودند در سفر نیویورک نیز این اتفاق رخ نخواهد داد و بسیار مهم است که چرا رهبر انقلاب باز فرمودند به بیگانه نباید نگاه کرد، به فلان دولت نباید امید بست، به نشست و برخاست با دیگران نباید اتکا کرد.

وی تصریح کرد: انچه مردم باید به آن توجه جدی داشته باشند آن است که امریکا دنبال فشار حداکثری برای تحمیل خواسته های نامشروع خود بر مسئولان  و ملت ایران است از این رو مسئولان و مردم باید گوش به فرمان رهبری باشند و فریب حرف های غرب گرایان را نخورند.

امام جمعه باغبادران ادامه داد: عزت امروز کشور مدیون ولایت است و شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و... با تاسی به ولایت توانستند در صحنه های حساس نقش آفرینی کنند از این رو باید روحیه شهدا را که اعتماد به رهبر را سر لوحه برنامه خود می دانستند قرار دهیم و بدانیم با این روحیه است که می توان کشور را از این مشکلات  نجات دهیم.

وی اضافه کرد: حمله ۱۰ پهپاد انصارالله به دو میدان نفتی در بقیق و خریص در شرق عربستان باعث شد صادرات نفت آناان به نصف کاهش یابد و آنچه امروز در عربستان مشاهده می شود یک اتفاق عادی نبوده چراکه جوانان انقلابی یمنی عربستان را که مجهز به ثروت و قدرت استکباری بود زمین گیر کردند.

فرهنگ عنوان کرد: هدف قرار دادن پالایشگاه عربستان شروع یک تحول و انقلابی در منطقه و در عربستان است و قطعا بیداری اسلامی بزودی در عربستان علنی خواهد شد.

وی متذکر شد: امروز عربستان سعودی که با حمایت غرب وارد جنگ با یمن شده در باطلاق یمن گیر کرده و امریکا و عواملش از این کار بزرگ مردم یمن در بهت وحیرت فرو رفته اند البته می گویند ایران عامل این حمله بوده اما واقعیت موضوع آن است که ایران حمله نکرد بلکه ایران الگویی برای مردم یمن شد و به آزادگان جهان فهماند که می شود شاخ امریکا را در عربستان شکست.

امام جمعه باغبادران با بیان اینکه پیاده روی اربعین امروز به یک رزمایش و ارز اندام جبهه اسلام بر علیه کفر تبدیل شده است، یادآور شد: دیدار موکب داران عراقی با رهبر انقلاب حرکتی زیبا و درس آموز برای استکبار جهانی بود چراکه دشمنان زمانی تلاش می کردند جلوی نفوذ معنوی ایران در عراق را بگیرند ولی فکر نمی کرد حرکت اربعین توطئه آنان را با شکست مواجه کند.

کد خبر 390167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.