مشارکت شهرداری‌ها در اجرای طرح‌های راهسازی ضروری است

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: مشارکت شهرداری‌ها در اجرای طرح‌های راهسازی و ساماندهی مبادی ورودی و خروجی شهرها ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، راه‌های ارتباطی به عنوان شریان اصلی اتصال شهرهای مختلف به یکدیگر شناخته می‌شوند که سهم زیادی در رونق اقتصادی، تبادل فرهنگی، ارتقاء سطح خدمات و بهبود امکانات و شرایط زندگی شهروندان دارد.

شهرهای باغشاد و باغبادران در لنجان از توابع استان اصفهان با قابلیت‌ها و چالش‌های مختلف در حوزه راه‌ها و محورهای مواصلاتی مواجه است که برای بررسی بیشتر این مسائل و دست‌یابی به راهکارهای عملی در اینباره با "فرزاد دادخواه"، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت‌وگویی را انجام دادیم که در  ادامه می‌خوانید:

محورهای شهرهای باغبادارن و باغشاد جزء مسیرهای حادثه‌خیز شهرستان لنجان  است، برنامه اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان برای اصلاح این نقاط چیست؟

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده بازدید مشترکی با سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان، شهرداران و اعضاء شوراهای اسلامی شهرهای باغبادران و باغشاد از تعدادی از نقاط پرتردد و حادثه‌خیز این شهرستان از جمله ورودی‌های شهرهای باغبادران و باغشاد شد. ورودی شهر باغبادران از محور اصلی  و خروجی به سمت سعیدآباد و مورکان و محور ملک‌آباد از جمله پروژه‌هایی است که تصمیمات کارشناسی خوبی برای رفع مشکلات و ایمن‌سازی آن‌ها اتخاذ شد. آزادسازی مسیر ورودی شهر باغبادران از سوی شهرداری انجام می‌شود و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان عملیات اجرایی ساماندهی ورودی را اجرا می‌کند.

یکی دیگر از مشکلات موجود نبود روشنایی در ورودی شهر باغبادران از دره‌شورجه تا ورودی قدیمی این شهر  است که برای رفع این مشکل روشنایی حدود ۵۰۰ متر قبل از ورودی و ۵۰۰ متر بعد از ورودی در مسیر اصفهان-شهرکرد با مشارکت شهرداری و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تامین و پروژه روشنایی روستاهای لایبید و حاجت‌آقا نیز با مشارکت دهیاری‌ها اجرا می‌شود.

با توجه به درخواست شهروندان و شهرداری و شورای اسلامی باغشاد تصمیاتی درخصوص ساماندهی تقاطع نوگوران و محور باغشاد به سمت زاینده‌رود و ورودی و خروجی باغشاد به سمت روستای چم‌آسمان اتخاذ و فازبندی اجرای این پروژه‌ها نیز انجام شد.

نبود پل عابر پیاده در محور  شهرکرد-اصفهان سبب شده مسافرانی که با وسایل نقلیه عمومی از شهرکرد به شهرهای باغبهادران و چرمهین سفر می‌کنند با مشکلاتی برای عبور از عرض اتوبان مواجه باشند، برای رفع این مشکل چه برنامه‌ای دارید؟

تاکنون سه مرحله بازدید از این نقطه انجام و تمهیداتی اندیشیده شده تا از عبور عرضی عابران پیاده جلوگیری  شود.

البته در بیشتر موارد مردم رغبت کمی به استفاده از پل عابر پیاده دارند، اما به هرحال تدابیر لازم اتخاذ شده تا از طرفین محور از پل موجود استفاده و در فاز بعدی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی پل عابر پیاده را در این نقطه احداث کنیم.

شهرهای  این شهرستان‌ مسیر مواصلاتی چند استان کشور است، اما خاموشی کامل مسیر پلیس راه اصفهان-شهرکرد تا ورودی کارخانه ذوب‌آهن یکی از معضلاتی است که خطرات بسیاری را به همراه دارد در این خصوص چه تدابیری اتخاذ شده است؟

روشنایی این محور در سالیان گذشته توسط کارخانه ذوب‌آهن اجرا شده، اما مشکلاتی چون سرقت کابل و تجهیزات و پایان عمر برخی روشنای‌ها، باعث خاموشی مسیر شد. استانداری اصفهان خواستار برگزاری جلسه‌ای برای رفع این مشکل شده است.

حضور دستفروشان در حاشیه راه‌های منتهی به شهرهای شهرستان لنجان از نیز چالش‌های موجوداست، آیا برای رفع این مشکل برنامه‌ای وجود دارد؟

برای ساماندهی دستفروشانی که در کنار اتوبان‌ها مشغول فعالیت هستند، برنامه‌ریزی لازم انجام شده است. در مرحله نخست حذف نقاط تردد این افراد انجام می‌شود و در مرحله دوم با کم شدن ترافیک محور به دلیل پایان سفرهای تابستانی با استفاده از دستور قضایی برای ساماندهی دستفروشان وارد عمل خواهیم شد.

باید این افراد به سمت و سویی هدایت شوند که مثل دیگر کسبه بتوانند فعالیت قانونی و بدون خطرآفرینی داشته باشند، ممکن است با آغاز طرح ساماندهی دستفروشان حاشیه راه‌ها برخی نارضایتی‌ها ایجاد شود، اما واقعیت این است که درصد کمی از افراد به خود اجازه می‌دهند در هر نقطه‌ای توقف کرده و باعث سلب آرامش و کاهش ایمنی مردم  شوند.

کد خبر 390160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.