پایتخت با دست پر به استقبال روز تهران می‌رود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه‌های پنجمین دوره روز تهران، از ری تا شمیرانات را دربرمی‌گیرد و شهرداری‌های مناطق بیست و دوگانه پایتخت، برنامه‌ها، مراسم و نشست‌های متنوعی را با محوریت هویت تهران اجرا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مسجدجامعی محور اصلی پنجمین سال برگزاری برنامه‌های "روز تهران" را بازشناسی هویت این شهر معرفی و اظهار کرد: هویت طبیعت، معماری، آیینی و دینی و فرهنگی تهران در برنامه‌های امسال به عنوان زیرمجموعه‌های هویتی تهران نمود خواهند داشت.

وی با اشاره به این‌که در چهار دوره قبل به دلیل محدودیت زمان، معمولا چند منطقه بیش از دیگر مناطق مورد توجه قرار می‌گرفتند افزود: برنامه‌های پنجمین دوره، همه تهران از ری تا شمیرانات را دربرمی‌گیرد و شهرداری های مناطق بیست و دوگانه پایتخت، برنامه ها، مراسم و نشست‌های متنوعی را با محوریت هویت تهران اجرا می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در این دوره تلاش ما معطوف به این است که شهروندان تهرانی را نیز در اجرای برنامه‌های مختلف مشارکت دهیم و به‌همین منظور شورایاری‌های بیش از ۳۵۰ محله تهران در قالب برنامه‌هایی چون ارائه ۳۵۰ خاطره، عکس و مانند این‌ها فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در روز تهران، خانه تهران افتتاح می‌شود که پیش از این به خانه اتحادیه معروف بوده است، ادامه داد: آموزش و پرورش از میان ده‌هزار نقاشی‌ که توسط کودکان چهار تا چهارده ساله درباره تهران کشیده شده، تعدادی را انتخاب و در نقاط مختلف شهر به نمایش عمومی می‌گذارد. هم‌چنین در این هفته و در ساعت‌های انشا، دانش‌آموزان تصویر و ذهنیتی را که از تهران دارند نوشته و برای دیگر دانش‌آموزان می‌خوانند. 

مسجدجامعی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال شهردار منطقه ۱۲، باغ ملی را که در اختیار وزارت خارجه است از انحصار خارج کرده و آن‌را دست کم در یکی دو روز به فضایی عمومی تبدیل کنند تا بتوانیم برنامه‌هایی از هفته تهران را در این مکان به اجرا درآوریم. 

وی با اشاره به افتتاح بزرگ ترین پارک بانوان پایتخت با مساحتی بالغ بر ۳۵ هکتار به مناسبت روز تهران، اضافه کرد: علاوه بر این با تلاش همکاران کمیسیون شهرسازی و معماری شورا، خانه لرزاده که معمار برجسته و سنتی ایران بود، و نیز خانه مینایی در خیابان ولی عصر افتتاح می‌شود.

همچنین مسجدجامعی اسامی روزهای هفته‌ تهران را به این شرح اعلام کرد: جمعه دوازده مهرماه روز تهرانگردی، شنبه سیزده مهر روز آیین‌های مذهبی از ری و شمیران، یک‌شنبه چهارده مهر روز تهران، دوشنبه پانزده مهر روز باغ‌ها، کوه‌ها، بوستان‌ها و طبیعت تهران که کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در این عرصه فعال خواهد بود، سه‌شنبه شانزدهم مهر روز پیاده راه‌ها، گذرگاه‌ها، رفت و آمد شهری و شهر دوستدار کودک که این روز با روز جهانی کودک همراه است و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا برنامه ریزی‌های این روز را برعهده دارد، چهارشنبه هفدهم مهر روز خانه و معماری و شهرسازی تهران که  کمیسیون معماری و شهرسازی شورا فعال خواهد بود و پنج‌شنبه هجدهم مهر روز ایران بزرگ، تهران بزرگ که همزمان است با رسمیت یافتن کار شورایاری.

گفتنی است ١٤ مهرماه با تصمیم شورای سوم به عنوان روز تهران نامگذاری شد که با سالروز تصویب شدن پایتختی این شهر در متمم قانون مشروطیت مقارن است.

کد خبر 390159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.