ورودی‌های شهر باغبادران اصلاح می‌شود

شهردار باغبادران گفت: مسیرهای ورودی این شهر نیازمند اصلاح و بهسازی است و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الله امینی در نشست با معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس نظر کارشناسان ورودی شهرها نقش مهمی را در معرفی آن شهر و جاذبه‌های گردشگری داشته و اتصال‌دهنده فضای خارج و فضای داخل شهر هستند و به عنوان برقرار کننده ارتباط میان شهر و پیرامونش شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهیت‌های یک شهر از طراحی ورودی آن شناخته می‌شود، افزود: باغبادران شهری گردشگرپذیر به است که  به دلیل داشتن فضایی دلنشین و زیبایی‌های منحصربه‌فرد در فصل‌های مختلف سال، پذیرای گردشگران بسیاری است، اما این شهر زیبای ساحلی از نداشتن ورودی مناسب رنج می‌برد.

شهردار باغبادران با بیان اینکه این شهر دارای چند ورودی است، تصریح کرد: ورودی‌های شهر باغبادران از سمت جاده اصفهان_شهرکرد، باغشاد، روستاهای مورکان، رحمت‌آباد، چم پیر و همام است، اما هیچ‌کدام از آن‌ها مناسب نیست.

امینی با بیان اینکه برای دستیابی به راهکارهای مناسب در طراحی و ساماندهی ورودی شهر باغبادران نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و زمانبندی شده هستیم، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تلاش هستیم طرح اصلاح و ساماندهی سه ورودی شهر باغبادران را در سال جاری با مشارکت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه ورودی اصلی شهر باغبادران از بزرگراه شهرکرد_اصفهان در بین درختان و باغات مخفی است، ادامه داد: با تعریض و احداث جاده کندرو در کنار بزرگراه شهرکرد_اصفهان این مسیر اصلاح خواهد شد، مطالعات این طرح انجام شده و نقشه پیشنهادی آماده است.

شهردار باغبادران اضافه کرد: ورودی دیگر شهر باغبادران از سمت جاده باغشاد_ملک‌آباد، نیازمند ایمن‌سازی و تعریض است و در روزهای اخیر شهرداری برای تعریض این مسیر اقدامات لازم را انجام داده است.

امینی عنوان کرد: با همکاری تصفیه‌خانه آب یزد که تاسیسات و جاده‌ای اختصاصی در مسیر باغشاد_ملک‌آباد در اختیار دارد، عملیات سنگ‌بندی بین دو جاده و سپس اقدامات لازم برای ایمن‌سازی مسیر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری باغبادران برای تعریض و ایمن‌سازی این مسیر برنامه‌ریزی کرده و انتظار می‌رود اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از آن حمایت کند.

شهردار باغبادران با اشاره به مشکلات بخش باغبهادران در حوزه دسترسی‌های ایمن مردم به شهر و روستاها تصریح کرد: برای رفع مشکلات بلوار "شهید پویا ایزدی" عملیات تعریض انجام شده و شرکت توزیع برق استان نیز نیمی از هزینه روشنایی این جاده را تقبل کرده است.

کد خبر 390140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.