«تیم ب» در حال فریب دادن ترامپ به سوی جنگ است

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به جدیدترین اتهامات همتای آمریکایی خود تأکید کرد که بقایای «تیم ب» در تلاش است که «دونالد ترامپ» را فریب داده و به سوی جنگ بکشاند.

به گزارش ایمنا، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در یک پیام توییتری به اتهامات اخیر «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا علیه ایران پاسخ داد.

پامپئو در جمع خبرنگارانی که وی را به عربستان همراهی می‌کردند، ضمن متهم کردن ایران به حمله به تأسیسات نفتی آرامکو مدعی شد: «این حمله علیه عربستان سعودی و خاک آنها انجام شده و اقدام به جنگ مستقیم علیه آنها به حساب می آید».

وزیر خارجه ایران در پاسخ به این اتهامات نوشت: «اقدام به جنگ یا تحریک برای جنگ؟ بقایای تیم ب (به اضافه همپیمانان جاه‌طلب آنها) تلاش می‌کنند، دونالد ترامپ را به سمت جنگ فریب دهند. آنها به خاطر خودشان، باید دعا کنند که به آنچه که به دنبال آن هستند، نرسند. آنها هنوز هزینه‌های بسیار کوچک‌تر جنگ یمن را که چهار سال پیش از سرگستاخی از پایان دادن به آن خودداری نکردند، می پردازند».

رئیس‌ دستگاه دیپلماسی ایران با انتشار ویدئویی از اعترافات اخیر پامپئو که گفته بود بعنوان رئیس سیا، دروغ می‌گویند و تقلب می‌کنند، ادامه داد: «پامپئو، عادات قدیمی به سختی ترک می‌شود. «دروغ و تقلب» - و خود را خوار و ذلیل مشتری‌های خارجی کردن که بی‌اعتنایی کامل به خون و ثروت را پنهان می‌کنند-در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است».

وی سپس به واشنگتن و همپیمانان جنگ طلب این کشور توصیه کرد:‌ «مسیر رستگاری: فرصت را غنیمت شمرید برای اینکه به فاجعه یمن پایان دهید-نه اینکه آن را گسترش دهید».

کد خبر 390139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.