اختلاف و چندپارگی در جمع اصولگرایان

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

برنامه دولت در سال رونق تولید، حمایت همه‌جانبه از بخش‌های مختلف تولیدی است

جلسه بررسی نحوه حمایت از بخش تولید و صنعت کشور در سال‌های ٩٨ و ٩٩ به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. 

اسحاق جهانگیری در این جلسه با اعلام اینکه برنامه دولت در سال رونق تولید حمایت همه جانبه از بخش‌های مختلف تولیدی است، گفت: باید برنامه‌ریزی دقیقی برای حمایت ویژه از طرح ها و تولیدات صادرات محور، طرح های محرک و پیشران اقتصاد، بخش مسکن و تولیدات اشتغال زا و زود بازده به ویژه در بخش کشاورزی داشته باشیم.

در این جلسه که برخی وزرا و نمایندگان دستگاه های ذی ربط نیز حضور داشتند، با عنایت به این‌که بخش قابل توجهی از تسهیلات بانکها در پایان سال صرف تامین سرمایه و قراردادهای موجود و سایر اولویت‌های تعیین شده نظیر خسارت دیدگان سیل و غیره خواهد شد؛ مقرر شد رئیس کل بانک مرکزی جلسات ویژه‌ای با بخش‌های صنعت، کشاورزی، مسکن و گردشگری برگزار و ضمن نهایی کردن اولویت‌های سال ۹۸ برای حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برنامه ریزی ویژه ای در چهار حوزه فوق انجام دهند و تصمیمات را ابلاغ کنند.

در این نشست همچنین مقرر گردید جلسات دیگری برای حل مشکلات مالیاتی، تامین اجتماعی، بهبود فضای کسب و کار و غیره در جهت رونق تولید برگزار شود.همچنین معاون اقتصادی رئیس جمهور ماموریت یافت برنامه ویژه ای برای افزایش سرمایه گذاری تدوین و ارائه نماید.

 اصلاح طلبان دنبال سهم نبودند اما در دولت آقای روحانی سهیم هستند

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و چهره سیاسی اصلاح طلب پیرامون راهکار هایی برای افزایش میزان مشارکت و ترغیب شهروندان برای حضور در پای صندوق های اظهار کرد: تجربه داخلی ما هم نشان داده که هر جا گفت‌وگوی بین طیف‌های مختلف یا طیف‌های همسو شکل گرفته توانستیم به ائتلاف‌هایی برسم که روی روندهای سیاسی کشور تاثیرگذار بوده است. امروز نیز نیاز به این گفت وگوی  به شدت احساس می‌شود زیرا علاوه بر اینکه این شکل از گفت وگوها می تواند اعتماد ساز باشد، مردم متوجه این امر خواهند شد که مصلحتی بالاتر از منافع جناحی برای جریان‌های سیاسی وجود دارد.

در واقع شکل گیری این نوع از گفت وگوها، همفکری و ائتلاف، همگی منعکس کننده این نگاه است که اهداف متعالی ملی وجود دارد که طیف های مختلف سیاسی حاضرند از بعضی مواضع خودشان برای تحقق آنها عبور کنند. در اصل اهم و فی الاهم کردن است به طوری که گاهی اوقات مجبوریم بین خوب و خوب تر یا بد و بدتر دست به انتخاب بزنیم تا بتوانیم از نظر سیاسی خط مشی روشنی برای آینده کشور ترسیم کنیم.

وی افزود: اصلاح طلبان که دنبال سهم نبودند بلکه به دنبال آینده ایران بودند؛ اتفاقا اصلاح طلبان هم در دولت آقای روحانی و هم در طرز فکر و خط مشی آقای روحانی سهیم هستند، اصلاح‌طلبان از حامیان اصلی برجام بودند و این قرارداد با وجود همه مشکلات ولی از موضوعاتی بوده که همواره موردتوجه جریان اصلاحات بوده است.

لایحه تامین امنیت زنان، ضامن امنیت زنان است

پروانه سلحشوری با اشاره به ارسال لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت از سوی قوه قضاییه به دولت، اظهار کرد: از زمانی که ما در مجلس حضور پیدا کردیم در جریان بودیم که معاونت امور بانوان ریاست جمهوری به دنبال تدوین لایحه‌ای است که بتواند خشونت علیه زنان را کم کند که خوشبختانه بالاخره این لایحه در قوه قضاییه آماده شده و به دولت ارسال شده که گام بزرگی در جهت تامین امنیت زنان است.

وی اضافه کرد: در اوایل دوره مجلس دهم ما به دیدار علمای قم رفته بودیم؛ در این دیدار چند تن از علما به ما گفتند که به مسئله خشونت علیه زنان ورود کنید، ما مراجعه کنندگان زیادی از زنان داریم که در خانه آسیب می‌بینند و خانه محل آزار و اذیت آنهاست؛ البته همان زمان گفتیم  که معاونت امور بانوان چند سالی است که فعالیت خود را برای تدوین این لایحه آغاز کرده و منتظریم آن را به مجلس ارائه کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در آن زمان گفته شد به دلیل این که این لایحه جرم انگارانه است و مجازات‌هایی در آن پیش بینی شده قوه قضاییه باید در مورد آن نظر بدهد، بنابراین لایحه به قوه قضاییه ارسال شد و در آنجا کمیته‌ای تشکیل شد که خانم گرامی زادگان از معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری مرتب در آن کمیته شرکت می‌کرد.

وی با بیان اینکه «چند ماده این لایحه توسط قوه قضاییه به دلیل همپوشانی با قانون مجازات اسلامی، حذف شد»، یادآور شد: متاسفانه تا زمانی که آقای آملی لاریجانی در راس قوه قضاییه بود این لایحه آماده نشد، زمانی که آقای رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه انتخاب شد، در دیداری که با ایشان داشتیم تاکید شد که این لایحه هر چه زودتر به دولت ارائه شود و آقای رئیسی هم به این وعده وفا کرد و آن را به دولت داد و حالا هم امیدواریم دولت در ارائه لایحه به مجلس تعجیل کند تا این لایحه زودتر در دستور کار قرار گیرد.

 اصولگرایان اگر جامعه‌ روحانیت‌ مبارز را کنار بگذارند، شکست می‌خورند

حسن بیادی فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تلاش‌های این روزهای اصولگرایان برای به دست‌ آوردن اتحاد انتخاباتی گفت: این طبیعی است که هر جریان سیاسی تلاش کند سلیقه‌های مختلف درون‌جناحی در یک لیست واحد را وارد فضای انتخاباتی کنند که خب، اصولگرایان هم بالطبع از این قاعده مستثنی نیستند.

این فعال اصولگرا ادامه داد: جریان اصولگرایی این روزها فعالیت‌های جدی‌ای شروع کرده تا بتواند به طریقی اختلاف‌سلیقه‌های موجود را که اتفاقاً جدی هم هستند حل کند بلکه از این طریق در شرایطی خود را مهیای انتخابات مجلس یازدهم کنند که همه طیف‌های جناح راست قرار را بر احترام به لیست واحد بگذارند. چرا که اگر غیر از این عمل شود، کار دشوار خواهد شد و شانس برنده شدن پایین می‌آید.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی همچنین به وجهه و قدرت جامعه‌ روحانیت‌ مبارز اشاره کرد: لازم است در این شرایط که به هر دلیل اختلاف و چندپارگی در جمع اصولگرایان مشهود است، آقایان از روحانیون حاضر در جامعه‌ روحانیت‌ مبارز بخواهند با ورود به این موضوع مشکل را حل کنند.

او در همین راستا توضیح داد: البته خبرهایی مبنی بر به حاشیه‌ کشیده‌ شدن جامعه‌ روحانیت‌ مبارز شنیده می‌شود که باید گفت اگر اصولگرایانی که در حال تدارک فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان هستند به اعضای جامعه‌ روحانیت‌ مبارز بی‌توجهی کنند و آنها را از مناسبات انتخاباتی حذف کنند، شک نکنید اصولگرایان با چند لیست مختلف وارد فضای انتخاباتی خواهند شد که شکست‌شان در چنین حالتی واضح است.

بیادی همچنین اضافه کرد: به همین دلیل باید اذعان داشت آقایان حتماً و قطعاً باید به سراغ اعضای جامعه‌ روحانیت‌ مبارز بروند تا آنها اقدام‌های لازم را برای اتحاد انجام دهند. این را هم باید در نظر گرفت هر گروهی از اصولگرایان که تمایلی برای ورود جامعه‌ روحانیت‌ مبارز به مباحث انتخاباتی ندارند، مسئول و مقصر اصلی انشقاق و در پی آن شکست احتمالی اصولگرایان در انتخابات آینده معرفی خواهند شد و باید مسئولیت رویکردشان را برعهده بگیرند.

حسن بیادی در پایان صحبت‌هایش گفت: نکته مهم دیگر درباره انتخابات اسفندماه این است که به دلیل وضعیت کنونی، لازم است انتخابات پرمشارکتی داشته باشیم. چراکه مردم به دلیل وضعیت سختی که دارند هم از دولت ناراضی‌اند و هم از گروه‌های سیاسی عبور کرده‌اند. با این حال در مدت‌زمان باقی‌مانده باید سعی کنیم به نوعی رضایت مردم را جلب کنیم تا آنها با حضور در پای صندوق‌های رای یک بار دیگر به دنیا نشان دهند مردم با وجود سختی‌ها همیشه و در هر شرایطی پشت نظام می‌ایستند.

کد خبر 390135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.