اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش‌های پیشران

رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات، برای بخش‌های پیشران اقتصاد کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: گزارش اخیر بانک مرکزی حاکی از بازگشت رشد به بخش غیر نفتی اقتصاد کشور است. در سه ماه اول سال ۹۸، بخش غیر نفتی که مولد اقتصاد است، حدود ۰.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ رشد داشته است. هرچند این رشد کمتر از توان بالقوه است ولی باتوجه به رشد منفی سه فصل قبل از آن و در کنار شروع کاهش تورم، امیدوارکننده است. 
وی ادامه داد: این مهم در سایه بازگشت آرامش و ثبات نسبی بازار ارز و تخلیه اثرات شوک‌های خارجی ناشی از تحریم‌ و فشار حداکثری، تحقق یافته است. برای تقویت این رشد در فصل‌های آینده و رونق بخش‌های مولد، نظام بانکی خود را متعهد به کمک در تامین نیازهای نقدینگی بنگاه‌ها می‌داند.
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در این خصوص در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای بخش تولید و برخی مدیرعامل‌های بانک‌ها، توافق شد که بانک‌های کشور برای نیمه باقی مانده سال، حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش‌های پیشران اختصاص دهند.
همتی تاکید کرد: فعالان اقتصادی و مردم عزیز مطمئن باشند که اولویت اصلی کشور، احیای تولید و اشتغال است و لذا همکارانم در نظام بانکی، به‌رغم دشواری‌های ناشی از تحریم‌های بی سابقه، مانند گذشته و با تمام توان خود در کنار آن‌ها و در خدمت رشد و تعالی کشور خواهند بود.
کد خبر 390134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.