ممنوعیت ثبت سفارش برنج وارداتی/ انتشار اطلاعات مورد نیاز زائران اربعین

هفته‌ای که گذشت با اخبار و رویدادهای مهم اقتصادی همراه بود؛ از جمله مهمترین آنها برگزاری همزمان سه نمایشگاه پوشش‌های ساختمانی، رونق تولید و عرضه نوشت‌افزار، افزایش قیمت دینار عراق، ممنوعیت ثبت سفارش برنج وارداتی، انتشار اطلاعات مورد نیاز زائران اربعین و تعیین قیمت برق رمز ارزها در هفته آینده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته ای که گذشت برنامه جامع بازگشت زائران در ایام اوج سفرهای اربعین از سوی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده ای ابلاغ شد، همچنین این سازمان اعلام کرد از هفدهم مهرماه طرح ویژه تردد زائران اربعین آغاز می‌شود و تا سوم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

 معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه روزهای ۲۵ تا ۲۹ مهرماه به عنوان روزهای اوج سفرهای اربعین تعیین شده است، گفت: "برای ایام اوج سفرهای اربعین، برنامه جامعی برای بازگشت زائران از مرز مهران به پایانه‌های معین و سایر مرزها به استان‌های مبدا تهیه شده است.

به گفته قربانی در ایام اوج سفرهای اربعین زائران در زمان بازگشت از مرز مهران به مقاصد شهرهای اراک، شهر کرد، یزد، اصفهان و خرم آباد از پایانه معین اندیمشک منتقل خواهند شد.

همچنین استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی، فارس، کرمان، یزد و اصفهان نیز باید برای ورود و خروج به کشور عراق از مرز چذابه استفاده و همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر باید برای ورود و خروج به کشور عراق از مرز شلمچه استفاده کنند. در ضمن استان‌های اصفهان، فارس و کرمان می‌توانند از هر دو مرز چذابه و شلمچه تردد کنند.

در ایام طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی با توجه به بسیج کلیه ناوگان مسافری  و بهره‌گیری از حد اکثر ظرفیت موجود و لحاظ یکسر خالی بودن ناوگان اعزامی به مرزهای چهارگانه، نرخ حمل‌ مسافر بر اساس نرخ مصوب و با احتساب یکسر خالی بودن ناوگان قابل دریافت است."

مدیرکل عملیات فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز از آمادگی کامل این فرودگاه برای پذیرایی از زائران اربعین خبر داد و گفت: "با توجه به افزایش تقاضا برای سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی، هماهنگی‌های لازم برای میزبانی شایسته از زائران در این مجموعه انجام شده است.

به گفته علیخانی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) آمادگی دارد به هر تعداد که شرکت های هواپیمایی درخواست داشته باشند، تسهیلات و منابع فرودگاهی را برای برقراری پروازهای ویژه اربعین در اختیار آن ها قرار دهد.."

دیگر اخبار مهم اقتصادی به شرح زیر است:

**  قیمت دینار عراق از ابتدای هفته با نوساناتی همراه بود اما در بیشتر مواقع مقدار ثابتی داشت. این ارز در آخرین روز هفته – پنجشنبه ۲۸ شهریورماه – روند افزایشی به خود گرفت.

**دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از تامین ۴۰ درصد برق مورد نیاز عراق از سوی ایران خبر داد و گفت: با این وجود دو کشور هنوز نتوانسته اند بر سر مکانیزم دریافت پول برق و گاز صادراتی ایران به توافق برسند.

** رئیس اتحادیه سوخت جایگزین و صنایع وابسته گفت: از یک دی ماه سال ۹۸ خودروهایی که فاقد گواهی سلامت برای سوخت رسانی هستند، اجازه سوخت گیری در جایگاه‌های سی ان جی را ندارند.

** معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه ۳۶۰ میلیون مترمکعب برای کشت تابستانه اختصاص یافت، گفت: تامین آب شرب خط قرمز وزارت نیرو و هر تصمیمی برمبنای رعایت تامین این نیاز است، درحالی رهاسازی آب کشت تابستانه مصوب شد که در پایان شهریور ذخیره سد از ۴۵۰ میلیون مترمکعب کمتر نباشد.

ساسانی در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه کشاورزان شرق اصفهان مدعی هستند کشت دیرهنگام در این منطقه انجام شده و جهاد کشاورزی نیز این امر را تایید می کند، اظهار کرد: بنابر اظهارات مسئولان سازمان جهاد کشاورزی کشت تابستانه شرق اصفهان تا دهم مهرماه نیاز به آب دارد در حالی که براساس برنامه باید تا پایان شهریورماه آب برای کشت شرق اصفهان نیز قطع شود.

** معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه ۷۵۰ پروژه نیمه تمام اقدام ملی و مشارکتی در کشور وجود دارد، گفت: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه بازآفرینی شهری در دست اجرا داریم.

** معاون وزیر نیرو گفت: سرمایه گذاران تولید برق زیربنای اقتصاد کشور هستند و بیش از ۶۶ درصد برق کشور توسط بخش خصوصی تولید می شود و این میزان تولید هر سال افزایش پیدا می‌کند.

**  وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی چالش‌ها و مشکلات متوجه حوزه تولید به سبب بعضی بخشی‌نگری ها در عملکرد سایر دستگاه‌ها، بر لزوم تشریح و شناساندن دقیق منافع حاصله از این بخش در کلیت اقتصاد کشور تاکید کرد.

**  رییس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه ماه جولای ( تیر تا مرداد) امسال گرم‌ترین زمان در تاریخ کره زمین به ثبت رسید، گفت: در سال زراعی جاری در کشور دو درجه افزایش دما داشتیم که این میزان افزایش دما بی‌سابقه است.

** سید کمیل طیبی، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، در گفت‌وگو با ایمنا، اظهار کرد: اگرچه با افزایش قیمت نفت، درآمدهای دولت نیز افزایش پیدا می‌کند و دچار کسری بودجه نمی‌شود یا می‌تواند کسری بودجه خود را پوشش دهد اما اقلامی که باید برای آن‌ها یارانه پرداخت شود از قبل در بودجه کشور لحاظ شده و همواره جزو دیون و هزینه‌های دولت به شمار می‌رود. حال اگر دولت دچار کسری بودجه شود این کسری را به سال آینده یا زمانی که افزایشی در درآمدها رخ دهد، موکول می‌کند.

وی معتقد است: قیمت حامل‌های انرژی صرفه نظر از افزایش یافتن یا نیافتن درآمدهای دولت، باید واقعی شود. چاره‌ای به غیر از حذف پلکانی این یارانه نیست؛ اگر هر ساله تقریبا ۲۰ درصد آن کاهش پیدا کند، شوک تورمی در پی نخواهد داشت.

** رئیس اتحادیه آسانسور کشور با بیان اینکه سطح ایمنی آسانسور های ایران با اروپا برابر است،  به ایمنا گفت: کمیسیون فنی سندیکای آسانسور و پله برقی کشور استاندارد ۸۱۲۵۰ اروپا را به صورت تخصصی تدوین و بومی سازی کرده و هم اکنون نصابان از این استاندارد برای راه اندازی دستگاه‌های بالابر و آسانسور استفاده می‌کنند.

** مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه ۲۰ درصد شاغلان بخش درمان در سامانه صندوق فروش ثبت نام کردند، گفت: از ابتدای مهرماه عدم نصب و استفاده از کارتخوان مشمول جرایم خواهد بود.

در همین پیوند، بهروز مهدلو، مدیر کل اداره امور مالیاتی استان اصفهان، در نشستی خبری، گفت: تیم های بازرسی سازمان امور مالیاتی با شناسایی دقیق میزان درآمد پزشکان، تعرفه های مالیاتی برای درآمد نقدی آنها نیز در نظر خواهند گرفت.

به گفته وی استفاده از دستگاه کارتخوان یا حساب دیگران یا استفاده از دستگاه کارتخوان خیریه های درمانی، مصداق بارز جرم مالیاتی پزشکان است و با تهیه دستور العمل دقیق و مناسبی از اول مهرماه نسبت به دریافت مالیات از ۱۵ اتحادیه که شامل ۵۰ شغل می شوند، اقدام خواهیم کرد، دستورالعملی نیز برای سایر اصناف تهیه شده و ۱۵ اتحادیه که ۵۰ شغل را در بر می گیرند از اول مهرماه سال جاری، شش ماه فرصت دارند، دستگاه های کارتخوان خود را به سامانه امور مالیاتی متصل کنند.

**  بنا بر اعلام  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت ثبت سفارش برنج وارداتی تا پایان فصل برداشت ممنوع است.

** مدیر یکی از شعب بانک سپه استان اصفهان به ایمنا گفت: ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه گام به گام به خوبی در حال پیشرفت است و تا پایان سال نیز تابلوی بانک‌های نیروهای مسلح یکسان‌سازی و نصب می‌شود.

** معاون وزیر اقتصاد با انتشار یک توییت در صفحه شخصی خود نوشت: ‏طبق گزارش وزارت جهاد کشاورزی، در جلسه امروز هیئت مقررات زدایی، با اقدامات و بخشنامه اخیر وزیر جهاد، جهت تسهیل صدور مجوزهای این وزارتخانه، در یک ماه گذشته، میانگین زمان صدور مجوزهای گلخانه، به کمتر از هفت روز و میانگین زمان صدور مجوز های دامپروری و طیور به کمتر از ۲۰ روز کاهش یافته است.

** رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی، بر حمایت از فعالان بخش خصوصی کشور و تولید کنندگان با محوریت اتاق بازرگانی تاکید دارد.

** رئیس کل بانک مرکزی گفت: ارتباط بانکی ایران و روسیه از طریق پیام‌رسان روسی و سپام بانک مرکزی ایران (غیر سوئیفت) بر قرار شده است.

وی همچنین از پیگیری افزایش مبادلات میان بانک های ایران و ترکیه بر اساس پول های ملی دو کشور خبر داد.

** رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام از تعیین قیمت برق رمز  ارزها طی چند روز آینده خبر داد.

** رییس اتحادیه خدمات رایانه اصفهان از کاهش ۱۰ تا ۳۰ درصدی قیمت کامپیوتر و لپ تاپ در بازار خبر داد و به ایمنا گفت: علت اصلی کاهش قیمت اخیر در بازار کامپیوتر و لپ تاپ کاهش نرخ دلار در بازار بوده است.

** مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از افزایش سقف تسهیلات پرداختی از محل حساب‌های پس‌انداز مسکن جوانان افتتاحی سال ۱۳۹۸خبر داد.

** رییس اتحادیه فروشندگان آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: فصل فروش بستنی تمام شده و قیمت آن تا پایان سال افزایش نمی یابد حتی به دلیل رقابتی بودن بازار، امکان کاهش قیمت بستنی هست.

کد خبر 390124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.