افزایش ۲۰ درصدی جمعیت سالمند/ ۱۷ هزار پزشک در سامانه مالیاتی کشور ثبت نام کردند

مرگ کودک دوساله بر اثر بی احتیاطی پدر، افزایش ۲۰ درصدی جمعیت سالمند کشور، ترافیک سنگین در جاده های مواصلاتی کشور در آخرین روزهای تابستان، کشف ۵۰ تن برنج و شکر تقلبی و بازداشت بازیافت کنندگان غیرمجاز پسماندهای عفونی عناوین بسته خبری اجتماعی بیست و هشتم شهریورماه ایمنا است که در ادامه می خوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، پسر ۲ ساله ای در همدان هنگام بازی جلوی خانه‌شان بر اثر غفلت پدرش و ندیدن کودک زیر چرخ‌های خودروی نیسان پدرش رفت و همان لحظه جانش را از دست داد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در این باره گفت: عصر چهارشنبه پسر ۲ ساله ای در حال بازی مقابل در خانه بود که دچار سانحه شد. پدر سوار بر خودروی نیسان در حال جابجایی این وسیله نقلیه متوجه حضور فرزند خود نشده و آن را زیر می گیرد که کودک نیز در دم جان خود را از دست می دهد.

ترافیک سنگین و نیمه سنگین در اکثر محورهای مواصلاتی کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک سنگین و نیمه سنگین در اکثر محورهای مواصلاتی کشور خبر داد.

سرهنگ نادر رحمانی در مورد آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور، گفت: در مسیرهای کرج - چالوس، هراز - فیروزکوه،‌ تهران - کرج، تهران - قم و کرج - قزوین ترافیک پرحجم گزارش شده است.

وی با اشاره به ترافیک نیمه‌سنگین در محدوده تهران به کرج، پل فردیس،‌ پل کلاک و گرم‌دره، افزود: با توجه به روزهای پایانی فصل تابستان انتظار می‌رود بار برگشت سفرهای تابستانی طی روزهای آتی شکل بگیرد؛ از این رو از مردم می‌خواهیم پیش از آغاز سفر از طریق شماره‌گیری ٨٨٢۵۵۵۵۵ طی ساعات شبانه روز از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور مطلع شوند.

کشف ۵۰ تن برنج و ۳ و نیم تن شکر تقلبی

 رئیس کلانتری ۱۲۴قلهک استان تهران از کشف ۵۰ تن برنج و ۳ و نیم تن شکر تقلبی خبر داد و گفت: ارزش ریالی اقلام کشف شده در حال بررسی است.

 سرهنگ "محمد قدیمی" با اعلام خبر دستگیری ۹ نفر که برنج و شکرهای تقلبی به بازار مصرف عرضه می کردند، گفت: اواسط شهریورماه جاری نماینده حقوقی شرکتی که دارای صاحب امتیاز و برند است با در دست داشتن پرونده ای از دادسرای ناحیه ۲۶ جرایم پزشکی به کلانتری ۱۲۴ قلهک مراجعه و اظهار داشت: به تازگی تعدادی از شهروندان با شرکت تماس و ضمن اعلام کد کارت جایزه که در کیسه های ۱۰ کیلویی برنج قرار گرفته بود، تقاضای جایزه کرده اند.

۱۶درصد بارداری‌ها بالای ۳۵ سال

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت در خصوص وضعیت فرزندآوری در کشور، گفت: در بین سال‌های ۶۰ تا ۷۰ به طور متوسط دو میلیون نوزاد به دنیا آمد که این رقم در سال ۹۴ یک میلیون و ۶۰۰ هزار نوزاد بود که برای جبران این کمبود باید ازدواج‌های کشور ۱۰ درصد افزایش یابد.

 سید حامد برکاتی با اشاره به اینکه جمعیت کشور به شدت رو به پیری است، افزود: با توجه به آمارها، متوسط رشد جمعیت سالانه کشور از حدود ۲.۴۶ درصد در سال ۶۵ به ۱.۲۴ درصد در سال ۹۵ کاهش یافته است.

وی افزود: جمعیت کودکان کشور نیز کاهش یافته اما جمعیت سالمند در طی سال‌های اخیر رشد ۲۰ درصدی داشته و ۹.۲ درصد از جمعیت کشور بالای ۶۵ سال هستند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در این خصوص تشریح کرد: به طور متوسط اولین فرزند بعد از ۴.۴ سال بعد از ازدواج و فرزند دوم نیز ۵.۵ سال بعد از فرزند اول به دنیا می‌آید و ۱۶ درصد بارداری‌ها نیز در کشور بالای ۳۵ سال اتفاق می‌افتد.

بازداشت بازیافت کنندگان غیرمجاز پسماندهای عفونی

متخلفان بازیافت غیرمجاز پسماندهای عفونی درساوه باحکم قضایی بازداشت شدند.

هادی رستم خانی رئیس اداره محیط زیست ساوه از بازداشت متخلفین بازیافت غیرمجاز پسماندهای عفونی درساوه باحکم قضایی خبرداد و گفت: کارشناسان وضابطان قضایی اداره محیط زیست ساوه در پایش‌های ادواری از واحدهای تولیدی وصنعتی پراکنده اطراف ساوه به یک واحد صنعتی غیرمجاز برخوردند که اقدام به جمع آوری وبازیافت پسماندهای عفونی می‌کردند که بلافاصله موضوع به مقام قضایی گزارش وبا دستور دادستان متخلفین بازداشت شدند.

وی افزود: این مرکزغیرمجاز واقع درمحدوده کوره‌های آجرپزی سنتی بوده و متخلفان پسماندهای عفونی را از شهرستان رباط کریم و قزوین خریداری و به این مکان منتقل میکردند که بادستور مقام قضایی، متخلفین دستگیر وبازداشت ومکان موردنظر غیرفعال شده و پرونده مربوطه در دادگستری شهرستان درحال پیگری است.

ثبت ۲۵ هزار تخلف رانندگی سرویس مدارس در طول سال تحصیلی ۹۷-۹۸

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا گفت: در سال تحصیلی گذشته حدود ۲۵ هزار تخلف رانندگی از سوی رانندگان سرویس مدارس ثبت شده و ۷۲۶ فقره تصادف مربوط به سرویس مدارس در سطح کشور اتفاق افتاده است.
 
وی افزود: ابتدای مهر ماه در سطح معابر شهری و برون در راستای اجرای طرح گرافیکی بازگشایی مدارس، ۱۵ هزار نیروی پلیس به کار گرفته می شوند.

واژگونی خودروی سمند در چهارمحال و بختیاری هشت مصدوم داشت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: واژگونی خودرو سمند در محور دستگرد - بروجن چهارمحال و بختیاری هشت مصدوم بر جای گذاشت.

وی اضافه کرد: این حادثه هشت مصدوم بر جای گذاشت که پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی توسط کارشناسان فوریت های پزشکی به بیمارستان امام علی (ع) فرخشهر  منتقل شدند.

جریمه افرادی که کارتخوان خود را به سامانه مالیاتی وصل نکنند

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اگر کسی کارتخوان خود را به سامانه مالیاتی وصل نکند در حقیقت کتمان درآمد کرده و مشمول جریمه می‌شود.

وی گفت: تمامی کالاها و خدماتی که در کشور به فروش می‌رود باید به این سامانه متصل شوند که این فرآیند با صنف پزشکان شروع شده و امروز ۲۰ درصد آنان به این سامانه متصل شدند که در این صورت مالیات در سال آینده به صورت دقیق‌تر برای آنان محاسبه خواهد شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: اگر کسی کارتخوان خود را به سامانه وصل نکند در حقیقت کتمان درآمد کرده که مشمول جریمه می‌شود و ۳۰ درصد از درآمد این افراد به عنوان جرائم غیرقابل بخشش و ۲ درصد به عنوان جریمه عدم اتصال به سامانه امور مالیاتی در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷۳ هزار نفر پزشک داریم افزود: از این تعداد ۱۷ هزار نفر در سامانه امور مالیاتی کشور ثبت نام کرده‌اند که ۲۰ درصد از جامعه پزشکان می‌شوند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد: وظیفه ما این است که از صاحبان مشاغل را دعوت کنیم تا در سامانه امور مالیاتی کشور ثبت نام کنند در غیر صورت سازمان امور مالیاتی خود مبادرت به شناسایی درآمد و دارایی افراد می‌کند و در این صورت پرونده‌ها به گونه‌ای مشخص بررسی می‌شود.

کد خبر 390120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.