احداث بزرگترین سینمای روباز کشور در خوی

شهردار خوی از احداث بزرگترین سینمای روباز کشور با ظرفیت هشت هزار نفر در این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، محرم اکبرزاده اظهار کرد: با توجه به اجرای پروژه‌های زیرساختی و آماده‌سازی معابر و وسعت و ویژگی‌های پارک کوهستانی، طرح‌های مختلفی در این مجموعه پیش‌بینی شده و اجرا می‌شود که هم به صورت مشارکتی با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از پروژه‌های بزرگ فرهنگی تفریحی پیش‌بینی شده در پارک کوهستانی شهرداری، احداث بزرگ‌ترین سینمای روباز کشور در خوی با ظرفیت  هشت هزار تماشاگر است.

شهردار خوی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اجرای مطالعات، طراحی و ارایه نقشه‌های اجرایی، فازهای مختلف این پروژه به همراه نظارت اجرا به مشاور واگذار می‌شود و پس از آغاز مطالعات در مدت سه ماه به اتمام خواهد رسید.

اکبرزاده ادامه داد:  پرده نمایش این سینمای روباز به عنوان بزرگ‌ترین پرده سازه‌ای کشور در ابعاد  ۱۵*۲۵ مترمربع بوده و مساحت محوطه این مجموعه نیز  پنج هزار متر مربع است.

وی تاکید کرد: این آمفی‌تئاتر روباز مجموعه‌ای چند منظوره است و اجرای همایش‌های مختلف فرهنگی، کنفرانس‌ها و برنامه‌های مختلف هنری، پخش فیلم‌های سینمایی، مسابقات ورزشی و برنامه‌های تلویزیونی در آن انجام می‌شود.

شهردار خوی گفت: استیج این مجموعه به متراژ ۳۰۰ مترمربع احداث می‌شود. 

اکبرزاده تصریح کرد: امکان پخش همزمان مسابقات ورزشی از شبکه‌های ملی کشور، فیلم‌های مختلف سینمایی و ترویجی و تبلیغات نیز در پرده سینمایی این آمفی‌تئاتر فراهم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه احداث بزرگ‌ترین سینمای روباز در تفرجگاه فنایی باهدف غنا بخشیدن به مجموعه پارک کوهستانی و اولویت‌بخشی به فضاهای رفاهی و تفریحی ویژه شهروندان و مسافران احداث می‌شود. 

شهردار خوی افزود: اجرای پروژه‌های نورپردازی، ایجاد فضای سبز، محوطه‌سازی و طراحی‌های مختلف برای حضور شهروندان به همراه نصب چهار دستگاه پروژکتور صنعتی پیشرفته در این آمفی‌تئاتر پیش بینی شده است. 

اکبرزاده اضافه کرد: مطالعات فاز صفر، یک و دو معماری، طراحی سازه، طراحی تاسیسات آبی، الکتریکی و مکانیکی و طراحی پایه‌های پروژکتورهای این پروژه با هزینه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به‌زودی از سوی مشاور آغاز می‌شود و در مدت ۹۰ روز باید نقشه‌های اجرایی آن به شهرداری ارایه شود و ۴۰ درصد هزینه طراحی پروژه نیز به عنوان هزینه نظارت بر اجرا پرداخت می‌شود.

کد خبر 390099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.