شهرداری مشهد با کاشت ۳ میلیون بوته گل به استقبال پاییز می‌رود

سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از کاشت بیش از سه میلیون بوته گل فصلی پاییزی در وسعتی بالغ بر پنج هکتار دراین کلانشهر خبر داد.

سیدعلی‌اکبر انتظام در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گل‌کاری پاییزی با هدف زیباسازی محیط شهری همزمان با آغازماه مهر در بعضی بوستان‌ها و میادین اصلی شهر مشهد اجرا می‌شود.

وی افزود: گل کاری پاییزی در بوستان‌های ملت و کوه‌سنگی و میادینی نظیر میدان تختی، بلوار کلاهدوز، میدان‌های توحید، مفتح، غدیر، شریعتی، سعدی، بسیج و میدان امام خمینی و با کاشت بیش از سه میلیون بوته و در فضایی به وسعت بیش از ۵۰ هزارمتر مربع اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و بررسی عملکرد گونه‌های گیاهی در پاییز سال گذشته، امسال تلاش شده تا با کاشت متوازن گونه‌های گیاهی در مناطق مختلف شهر مشهد، فضای پاییزی زیبایی در شهر برای شهروندان فراهم شود.

وی گفت: تا پایان سال، ۳۳ هکتار فضای سبز جدید در مناطق کم‌برخوردار مشهد به بهره‌برداری می‌رسد.

انتظام ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری تعداد ۳۰ پروژه فضای سبز با مساحتی بالغ بر ۳۳ هکتار در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار شهر به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه تا کنون بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها، صرف شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری ۱۹ پروژه از ۳۰ پروژه فضای سبز با مساحتی بالغ بر ۲۵ هکتار و اعتباری حدود ۲۶ میلیارد تومان افتتاح شده است.

سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ۱۱ عنوان پروژه دیگر هم با مساحتی بالغ بر هشت هکتار و اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: این پروژه‌ها در مناطق کم برخوردار و پیرامونی شهر، مناطق دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت بخشی از منطقه ۱۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 390094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.