اعمال محدودیت‌های جدید ضد کرونایی در مجارستان

وزیر بهداشت کشور مجارستان از اعمال قرنطینه‌های سختگیرانه جدید در سراسر کشور به مدت دو هفته خبر داد و اعلام کرده است تصمیمات جدید مبنی بر تمدید زمان اقدامات به شرایط بعدی انتشار ویروس کرونا بستگی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در حال حاضر کشور مجارستان یکی از بالاترین نرخ‌های شیوع بیماری کووید -۱۹ در قاره اروپا را به خود اختصاص داده و ظرفیت مراکز درمانی آن از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تقریباً پر شده است. در همین راستا، مقامات رسمی مجارستان فعالیت تمام فروشگاه‌ها و خدمات را به مدت دو هفته ممنوع کرده و در نظر دارند از این طریق، به کاهش نرخ شیوع بیماری کووید -۱۹ در موج سوم انتشار آن کمک کنند. طی این دو هفته اغلب مراکز آموزشی و به خصوص مهد کودک‌ها و مدارس ابتدایی نیز تعطیل خواهد بود، با این حال، به آسایشگاه‌ها اجازه فعالیت داده شده است.

نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرده که هیچ ممنوعیتی برای برگزاری کلاس‌های ورزشی در فضاهای باز وجود ندارد مشروط بر اینکه فاصله یک متر و ۵۰ سانتیمتر و استفاده از ماسک در آن‌ها رعایت شود. وی در ادامه سخنان خود استفاده از ماسک را برای تمام افراد خارج از منزل اجباری دانسته و ادعا کرده است مشاهده افراد بدون ماسک، پیگرد قانونی در بر خواهد داشت. علاوه بر این، سختگیری‌ها طی این دو هفته در مرزهای کشور نیز تشدید می‌شود و تنها به افرادی که برگ سلامت در دست داشته باشند حق ورود داده خواهد شد.

وزیر بهداشت مجارستان با اعلام اینکه هر روز بر تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ افزوده می‌شود، امیدوار است این مرحله از قرنطینه‌ها آخرین اقدامات اعمال شده برای مهار ویروس کرونا باشد. وی از آغاز واکسیناسیون کرونا در آینده‌ای بسیار نزدیک خبر داد و ادعا کرد که تا پیش از قطعی شدن توزیع واکسن، میزان شیوع بیماری در کشور باید به حداقل برسد.

اعمال محدودیت‌های جدید ضد کرونایی در مجارستان

کد خبر 390067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.