فیبرنوری زنجان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری زنجان گفت:  پروژه فیبرنوری این شهر با اختصاص اعتباری  بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای مدت  یک سال وارد فاز اجرایی شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

به گزارش ایمنا، منیژه ناظری با اعلام این خبر، اظهار کرد: مرحله حفاری و داکت‌گذاری فاز اول پروژه فیبر نوری به طول ۱۲ کیلومتر انجام شده و در حال حاضر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی با بیان اینکه پروژه فیبر نوری شهرداری به طول ۵۲ کیلومتر اجرا می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲ کیلومتر از ۵۲ کیلومتر از این پروژه به اتمام رسیده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری زنجان اضافه کرد: فاز دوم این پروژه به طول ۱۸ کیلومتر که شمال، شمال غرب و کمربندی شمال شهر را شامل می‌شود، همزمان با فیبرگذاری فاز اول اجرا می‌شود.

ناظری با بیان اینکه  اکثر شبکه‌های کامپیوتری و یا مخابرات از راه دور در مقیاس وسیعی از فیبر نوری استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه خدمات الکترونیک و رسیدن به اهداف شهر هوشمند، توسعه شبکه فیبر نوری است و با توجه به مزایای فراوان آن، امروزه از این نوع کابل‌ها در موارد متفاوتی استفاده می شود .

وی تصریح کرد: برای تحقق شهر هوشمند باید امکانات زیر ساختی را توسعه داد و در این راستا  مدیریت شهری به دنبال توسعه فرایند خدمات الکترونیک است.

کد خبر 390064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.