توتم‌های غول‌پیکر؛ هشدار برای فاجعه تغییرات اقلیمی

در پوزنان، از شهرهای بزرگ و مهم جمهوری لهستان، مجسمه‌های عظیم زیبایی ساخته شده است تا فاجعه تغییرات آب‌وهوایی را به تمام مردم دنیا هشدار دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در چند دهه اخیر بحران تغییرات اقلیمی به یک دغدغه جهانی تبدیل شده است که طراحان و معماران سراسر دنیا نیز از این نگرانی مستثنی نیستند. در دهه اخیر بسیاری از این افراد سعی کرده‌اند این موضوع مهم را در غالب آثار هنری خود به نمایش بگذارند تا به مردم سراسر جهان که نقش مهمی در فاجعه تغییرات آب‌وهوایی ایفا می‌کنند، هشدار دهند.

گروهی از هنرمندان و معماران لهستانی با همکاری هم مجموعه‌ای از مجسمه‌های عظیم در قلب شهر پوزنان طراحی کرده‌اند تا ساکنان این شهر را از تغییرات آب‌وهوایی و مسائل زیست‌محیطی آگاه کنند. این مجموعه مجسمه‌ها که Totemy نام گرفت، در فضای باز زیرین ساختمان تجاری-اقامتی Baltyk واقع شده است و طرح عجیب‌وغریب، رنگ‌های شاد و شکل خود را از آمار مربوط به موضوعات زیست‌محیطی نظیر جنگل‌زدایی، آلودگی هوا و تولید ضایعات پلاستیکی برگرفته است. هر مجسمه بارکد مخصوص دارد که از طریق آن رهگذران می‌توانند به وب‌سایتی دسترسی پیدا کنند که در آن مفهوم آن مجسمه شرح داده شده است.

مجسمه‌های چوبی Totemy  که از ارتفاعی حدود ۳۰ فوت برخوردار است، توسط سازندگان و گروهی از نجاران محلی با دست رنگ‌آمیزی شده است. معماران و هنرمندان لهستانی، که طراحی این توتم‌ها را بر عهده گرفتند، کارگاه‌هایی آموزشی برگزار کردند تا به ساکنان پوزنان فرصت تبادل نظر درخصوص احداث پروژه را بدهند. آن‌ها از فضای باز برای نمایش اثر هنری و نمادین خود بهره گرفتند چرا که مجسمه‌های چوبی به طور رایگان در معرض دید همگان قرار می‌گرفت و مقرون‌به صرفه‌تر از موزه‌ها، گالری‌های هنری و مکان‌های هنری دیگر بود.

کد خبر 390052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.