درمان موهای آسیب دیده با روش‌های طبیعی

داشتن موهای خشک و آسیب‌دیده یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد از آن رنج می‌برند، اما با استفاده از روش‌های طبیعی می‌توان این مشکل را حل کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برای این که موها سالم و صاف به نظر برسد، باید به اندازه کافی رطوبت داشته باشد. برای درمان موهای خشک و پیشگیری از آسیب‌دیدن موها، بهتر است از محصولاتی مانند روغن زیتون، روغن آرگان و گلیسیرین که حاوی روغن‌های طبیعیاست، استفاده شود. همچنین توصیه می‌شود افراد از سشوار و اتوی مو که حرارت بالایی به مو وارد می‌کند نیز استفاده نکنند، زیرا باعث خشکی مو می‌شود. در ادامه به بررسی روش‌های طبیعی برای از بین‌بردن خشکی موها می‌پردازیم:

مراقب آب و هوا باشید

صرف نظر از مدل مو شما، آفتاب سوزان و هوای سرد، باعث خشکی موها می‌شود. آب شور و کلردار نیز همین تاثیر را بر موها دارد؛ زمانی که موهای شما در این شرایط قرار گرفت، باید از شامپو و نرم‌کننده مناسب موی خود استفاده کنید. همچنین زمانی که آب و هوا در شرایط مساعدی قرار ندارد و ممکن است به موها آسیب وارد کند و باعث خشکی آن شود، بهتر است از کلاه استفاده کنید.

کوتاه‌کردن موها

زمانی که مو به درجه‌ای از خشکی و آسیب‌دیدگی می‌رسد، به طوری که با هیچ روش درمانی نمی‌توان سلامت آن را برگرداند، راهی جز کوتاه‌کردن موها وجود ندارد. یکی از آسیب‌هایی که در اثر خشکی مو به وجود می‌آید، دو شاخه‌شدن انتهای مو یا به اصطلاح "موخوره" است که به نظر می‌رسد درمانی بهتر از کوتاه‌کردن مو برای رفع این مشکل وجود ندارد. بهتر است هر ۶ تا هشت هفته، یک‌بار به طور مرتب قسمت‌های آسیب دیده مو را کوتاه کنید.

رژیم غذایی مناسب

مواد غذایی مصرف شده نیز بر سلامت مو تاثیرگذار است. مصرف چربی‌های موجود در آووکادو، ماهی سالمون و روغن زیتون باعث استحکام مو و ظاهر براق و درخشان آن می‌شود. اضافه‌کردن پروتئین به رژیم غذایی نیز می‌تواند موهای آسیب‌دیده را ترمیم کند. بنابراین برای داشتن موهای سالم، مصرف منابع پروتئینی مانند مرغ، تخم مرغ، ماهی و آجیل توصیه می‌شود.

استفاده از روغن‌ها

اگر موهای شما بیش از حد خشک است، از روغن نارگیل یا جوجوبا استفاده کنید. چند قطره از روغن را روی موهای خیس خود بریزید و اجازه دهید چند دقیقه به همین حالت بماند. سپس با استفاده از یک شامپوی مرطوب‌کننده و نرم‌کننده موهای خود را بشویید. برای این که از تاثیر استفاده از این روغن‌ها بیشتر بهره‌مند شوید، یک روز از سشورا یا اتوی مو استفاده نکرده و اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی خشک شود.

کد خبر 390030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.