پلاک کوبی دام‌ قاچاق را کاهش می‌دهد

گلپایگان- مسئول اتحادیه صنعت دامپروری استان اصفهان گفت: با پلاک کوبی دام و ثبت کد رهگیری تمام مشخصات هویتی دام از جمله مالک، محل پرورش دام به منظور مقابله با قاچاق دام ثبت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین بدیعی‌فر امروز (چهارشنبه) درحاشیه جلسه طرح پلاکوبی دام‌ها در شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: سال گذشته با پدیده قاچاق دام، تحریم‌ها و مشکلات ارزی کشور مواحه شدیم که به منظور مقابله با قاچاق دام با پیگیری نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا طرح پلاک کوبی دام‌ها در هیأت دولت به تصویب رسید.

وی گفت: تهیه پلاک، دستگاه‌ پلاک کوب و تشکیل اکیپ پلاک کوبی و آموزش‌ آن‌ها توسط اتحادیه صنعت دامپروری کشور به عنوان مجری طرح فراهم شد.

مسئول اتحادیه صنعت دامپروری استان اصفهان تأکید کرد: مقابله با قاچاق دام، حمل و نقل دام، اصلاح نژاد، آمار دقیق از تعداد دام‌های کشور که به برنامه ریزی کلان کشوری کمک می‌کند از اهداف اجرای این طرح است، که پس از پلاک کوبی کدرهگیری و مشخصات دام به ثبت می‌رسد.

وی گفت: برخی تفکرات غلط مبنی بر دریافت مالیات از دامداران موجب می‌شد که اطلاعات کافی در اختیار مأموران طرح آمارگیری دام قرار نگیرد، در صورتی که ارائه آمار دقیق توسط دامداران به برنامه ریزی دقیق در کوتاه مدت و بلند مدت کشوری کمک می‌کند و در نتیجه سود بهبود تولیدات دامی به دامداران برمی‌گردد.

 بدیعی‌فر هزینه پلاک کوبی برای دام سبک را ۳۵۰۰ تومان و دام سنگین را ۶۳۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: روی پلاک دام که در گوش آن نصب می‌شود عدد ۱۵ رقمی است که چهار رقم اول کد کشور، دو رقم بعدی کد اتحادیه صنعت دامپروری کشور و رقم بعدی برای مشخص کردن نوع و گونه دام و هشت رقم بعدی مالک و مکان پرورش دام را مشخص می‌کند که از دستاورد این طرح برای مقابله با قاچاق دام است.

وی تصریح کرد: از تعداد دام‌های استان طی چهل سال گذشته آمار دقیقی ثبت نشده تا بتوانیم برای بهبود سلامت و تهیه واکسن دام‌ها برنامه ریزی دقیقی انجام دهیم که با اتمام طرح تعداد دام‌ها از هر نوع و نژادی اعلام می‌شود.

کد خبر 390019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.