شکست قطعی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰

مهم ترین اخبار و تحولات سیاسی امروز جهان را در بسته خبری "بین الملل ایمنا" بخوانید.

به گزارش ایمنا، برگزیده اخبار جهان طی بیست و چهار ساعت گذشته را می‌توانید در بسته خبری پیش رو مطالعه کنید:

پاریس برای اظهار نظر در باره حمله به آرامکو شتاب نمی کند

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه گفت: کشورش در باره عامل حمله به تاسیسات نفت عربستان سعودی، شتاب نخواهد کرد و در پی دستیابی به واقعیات است.

رسانه های غربی همچنین به نقل از دیپلمات ها گزارش دادند: رئیس‌ جمهوری فرانسه نگران است که حملات پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان، به تمهیدات دیپلماتیک پاریس برای کاهش بحران بین ایران و آمریکا، آسیب بزند. این منابع یادآور شدند که فرانسه در حالی که دیپلماسی کاهش تنش در منطقه خلیج فارس را دنبال می کند، در تلاش است منشاء حملات پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان را شناسایی کند.

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد: کشورش مدرکی در مورد مبداء پرواز پهپادها به درون عربستان ندارد. وی درجمع خبرنگاران در قاهره افزود: فرانسه مدرکی درباره مکان پرواز پهپادها ندارد و ما نمی دانیم کسی شواهدی در این مورد در اختیار دارد یا خیر؟

پنس: آمریکا آماده دفاع از متحدانش است

پنس معاون رئیس جمهور آمریکا ضمن بازگو کردن اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور گفت: دولت ترامپ نمی‌خواهد با هیچ کسی وارد جنگ شود اما همچنان آماده است تا از متحدانشان دفاع کند.

وی افزود: در پی این حمله بی‌پروا به شما قول می‌دهم که ما آماده‌ایم تا از منافع متحدانمان دفاع کنیم.پنس با این ادعا که به نظر می‌رسد ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان بوده گفت: اما جامعه اطلاعاتی آمریکا همچنان در تلاش است تا جزئیات دقیق را به دست آورد.

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به عربستان سفر کرد تا با همتایان سعودی خود دیدار و درباره این حمله گفت و گو کند. ما تمامی اسناد و مدارک را ارزیابی می‌کنیم و در حال مشورت و رایزنی با متحدانمان هستیم. پس از ارزیابی‌ها ترامپ بهترین تصمیم را اتخاذ خواهد کرد.

پنس گفت: آمریکا هر اقدامی را که لازم باشد برای دفاع از متحدانشان انجام خواهد داد.تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان سعودی روز شنبه مورد حمله قرار گرفت؛ حمله‌ای که حوثی‌های یمن مسئولیت آن را برعهده گرفتند.ترامپ اعلام کرده آمریکا منتظر خواهد ماند تا عربستان سعودی تصمیم بگیرد که چه کسی مسئول این حمله بوده است.

دموکرات‌ها قطعا در انتخابات ۲۰۲۰ ترامپ را شکست می‌دهند

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی گفت: اگر پیش بینی‌های من درست از آب درآید دموکرات‌ها اکثریت را در سال ۲۰۲۱ میلادی در اختیار خواهند داشت تا قانون خدمات درمانی مقرون به صرفه را تقویت کند؛ قانونی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و رهبران جمهوری خواه سال‌ها است که برای منحل کردن آن مبارزه کردند.

وی افزود: من پیش بینی می‌کنم که ما در مجلس نمایندگان، سنا و بدون شک کاخ سفید پیروز خواهیم شد و آن وقت تمام انرژی‌مان را برای آن که تمامی مردم آمریکا از خدمات درمانی مناسب و مقرون به صرفه برخوردار باشند صرف خواهیم کرد.

این اظهارات پلوسی درست در روزی مطرح شد که پل پوک، سناتور جمهوری خواه از ایالت کالیفرنیا اعلام کرد که در پایان سال آتی میلادی بازنشسته خواهد شد؛ اظهاراتی که نشان می‌دهد وی هفدهمین قانونگذار جمهوری خواه است که بازگشت به کنگره در سال ۲۰۲۱ میلادی را رد می‌کند.

افزایش لیست  بازنشستگان و مستعفی‌های جمهوری خواهان، تلاش حزب جمهوری خواه برای پس گرفتن کنترل مجلس نمایندگان را پیچیده می‌کند و حاکی از آن است که تعداد بیشتری از قانونگذاران جمهوری خواه معقتدند که به دست آوردن کنترل مجلس نمایندگان دور از دسترس می‌باشد.

در حالی که جمهوری خواهان سنا در سال ۲۰۲۰ میلادی برای به دست آوردن ۲۳ کرسی مبارزه می‌کنند، دموکرات‌ها تنها ۱۲ کرسی برای مبارزه دارند، اما جایگاه تعدادی از قانونگذاران جمهوری خواه آسیب پذیر شده و همین امر باعث شده دموکرات‌ها نسبت به دست یافتن اکثریت در سنا امیدوار باشند. رقابت ریاست جمهوری نیز نامعلوم است. میزان محبوبیت ترامپ همچنان رو به کاهش است، اما کاندیداهای دموکرات‌ نیز در دور مقدماتی انتخابات پیشرفت چشمگیری نداشته‌اند.

پلوسی تمامی نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ را تحسین کرد، اما تاکید داشت که با تجویزات سیاسی همه آنها موافق نیست.

وقوع بیش از ۱۰ هزار اقدام علیه مسلمانان در آمریکا از ۲۰۱۴

شورای روابط آمریکایی اسلامی اعلام کرد، ۱۰ هزار و ۱۵ مورد اقدام ضد مسلمانان از ۲۰۱۴ در آمریکا رخ داده است.

شورای روابط آمریکایی اسلامی در گزارش خود آورده است تحقیقات نشان از افزایش رویدادهایی با منشاء ضد اسلامی دارد و این حوادث پس از ورود دونالد ترامپ به رقابت‌های انتخاباتی بیشتر شده است.

در این گزارش همچنین آمده است: نه تنها این حملات افزایش داشته، بلکه ماهیت خشونت‌آمیز آن هم رشد کرده است. از ۲۰۱۴ تا ژوئن ۲۰۱۹، دفاتر شورای مذکور در سراسر آمریکا در مجموع ۱۱۶۴ مورد جرایم انزجار ضد اسلامی شامل حملات فیزیکی و تخریب اموال گزارش کرده‌اند. در سال ۲۰۱۶، رویدادهای ضد اسلامی ۲۲۱۳ مورد بود که رشدی ۶۵ درصدی از ۲۰۱۴ داشت. همچنین بالاترین آمار مربوط به ۲۰۱۷ با ۲۵۹۹ مورد است.

در ادامه گزارش مذکور آمده است: این روند افزایشی را می‌توان به اجرای دستور ممنوعیت ورود مسلمانان مرتبط دانست که در ۱۰ روز نخست روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا امضا شد. در نیمه نخست سال جاری میلادی هم ۷۵۹ مورد حمله ضد اسلامی رخ داده است. در گزارش شورای مذکور همچنین به ۵۰۶ مورد حمله به مساجد شامل تخریب، آسیب زدن و از بین بردن اموال اشاره شده است.

هشدار اتحادیه اروپا درباره پیش روی انگلیس به سمت برگزیت بدون توافق

ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا خطاب به قانون‌گذاران اتحادیه اروپا در استراسبورگ گفت، بوریس‌ جانسون نخست‌وزیر بریتانیا روز دوشنبه به او گفته بود که لندن همچنان به دنبال توافق است اما تا ۳۱ اکتبر (۹آبان) با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌شود. 

وی گفت: «زمان بسیار کمی باقی مانده است... خطر عدم توافق بسیار جدی است.»

طبق این گزارش، رهبران اتحادیه در روزهای ۱۷ و ۱۸ اکتبر (۲۵ و ۲۶ مهرماه) در نشست بروکسل با یکدیگر دیدار خواهند کرد.طبق برنامه‌های احتمالی دولت انگلیس، خروج بدون توافق می‌تواند به معنای اختلال شدید در تجارت، تامین دارو و غذا و افزایش احتمالی بی‌نظمی‌های عمومی باشد. 

یونکر گفت: «چنین شکافی در روابط اقتصادی، به چهار دهه عضویت در اتحادیه اروپا پایان می‌دهد؛ ممکن است این انتخاب انگلستان باشد اما هرگز انتخاب اتحادیه اروپا نیست.» 

وی افزود: لندن باید پیشنهادات واقع‌بینانه‌ای را برای جایگزینی توافقنامه «ترتیبات پشتیبان» در خصوص مرزهای ایرلند ارائه کند.   

جانسون روز جمعه در منطقه‌ای در شمال انگلیس اظهارکرد: «ما به‌سختی برای رسیدن به یک توافق در تلاش هستیم. شکل کلی یک توافق برای حصول وجود دارد.» این در حالی است که «لئو وردکار» نخست‌وزیر جمهوری ایرلند در نشست خبری مشترک با جانسون در تاریخ ۱۸ شهریور بریتانیا را به نداشتن برنامه‌ای «واقع‌گرایانه» جهت یافتن جایگزینی برای «ترتیبات پشتیبان» متهم کرد که این ضمانتی برای جلوگیری از بسته شدن مرزهای بین ایرلند شمالی و جنوبی محسوب می‌شود.

کد خبر 389999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.