حریم مدارس ایمن‌سازی می‌شود/ خطوط بی آر تی و مترو دوشنبه رایگان است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: در جهت رفاه حال دانش‌آموزان برای شروع سال تحصیلی جدید، اقدامات مختلفی از جمله ایمن‌سازی حریم مدارس صورت گرفته است.

مهدی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با ایمن‌سازی حریم مدارس شهر تبریز، اظهار کرد: مدارس غیرانتفایی که در حال حاضر در سطح شهر جانمایی می‌شوند در برخی مواقع در حریم مراکز آلودگی صدا از جمله کنار صافکاری‌ها قرار دارند.

وی با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود تا مدارس از احداث کنار مراکز آلودگی صدا دور شوند، ادامه داد: بر اساس قانون شاید برای احداث مدارس استعلامی از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری نمی‌شود وتنها از طریق آموزش و پرورش اقدام می‌شود، حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که مشاغل مزاحم را حذف کنیم، اما این کار در صورتی انجام می‌شود که مراحل قانونی تاسیس مدارس طی شده باشد.

یوسفی با اشاره به اقداماتی که در حوزه حمل و نقل برای شروع سال تحصیلی جدید انجام شده است، افزود: این کارها در سه حوزه انجام می‌شود؛ در ابتدا ساماندهی سرویس مدارس است که خوشبختانه با راه‌اندازی سامانه سپند، ۲۵ شرکت و ۸۳۴ راننده برای سرویس مدارس تایید شده‌اند که البته این آمار ثابت نبوده و تا زمان شروع سال تحصیلی قابل افزایش است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز اضافه کرد: خدمات عمومی را که حمل و نقل عمومی در اولویت این خدمات قرار دارد، برای اول مهرماه بررسی و ساماندهی شده است. نسبت به بازسازی اتوبوس‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است و امیدوار هستیم با مشکلی روبه‌رو نشویم.

وی با بیان اینکه خطوط بی. آر. تی اتوبوسرانی و همچنین مترودر روز اول مهرماه برای دانش‌آموزان رایگان است، تاکید کرد: تمامی این اقدامات در جهت رفاه حال دانش‌آموزان و سهولت در رفت و آمد مسیر مدرسه تا منزل و ازهمه مهم‌تر ایمن‌سازی محل تردد آن‌ها انجام می‌شود.

کد خبر 389998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.