خشونت زدایی در مدارس ابتدایی/ کشف ۲۰۰۰جفت کفش قاچاق

آزادی ۲۸۰ زندانی جرائم غیر عمد کشور، خدمات رسانی بیش از ۲۰ هزار پلیس در ایام اربعین، تاکید بر پیگیری مطالبات کارگران هپکو اراک، کشف بیش از دو هزار جفت کفش قاچاق، شرایط جدید اخذ گواهینامه موتورسیکلت و مصدومیت ۲۰ نفر بر اثر واژگونی مینی بوس در قزوین برخی از عناوین بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا سخنگوی سازمان اورژانس کشور از واژگونی یک مینی‌بوس و مصدوم شدن ۲۰ نفر در استان قزوین خبر داد.

مجتبی خالدی درباره جزئیات واژگونی مینی بوس گفت: این حادثه صبح امروز در جاده قدیم تاکستان- قزوین رخ داد. با اعلام حادثه به اورژانس ١١۵ بلافاصله ۴ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شد و پس از اقدامات اولیه درمانی، مصدومان  به نزدیکترین مراکز درمانی انتقال یافتند.

شرایط جدید برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: قرار است مرکز صدور پلیس راهنمایی و رانندگی طرح آمایش جدیدی ارائه کند که آموزشگاه‌هایی که گواهینامه موتور صادر می‌کنند، توسعه یابند؛ همچنین شرایط جدیدی را برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت اتخاذ کنیم.

سردار سید کمال هادیانفر افزود: ۱۳۶ مرکز آموزشگاهی در کشور گواهینامه موتورسیکلت صادر می‌کنند که این آمار در حالی است که ما در کشور ۶ میلیون موتورسوار فاقد گواهینامه داریم و این دو عدد اصلاً با هم همخوانی ندارند و باید تعداد این آموزشگاه ها را بیشتر کنیم.

سردار هادیانفر با اشاره به شرایط جدید برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت گفت: یکی از شرایط جدیدی که می‌توانیم برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت ارائه دهیم، کاهش قیمت گواهینامه موتورسیکلت است. تا علاقه‌ برای موتورسیکلت‌سواران جهت اخذ گواهینامه بیشتر شود.

 آزادی ۲۸۰ زندانی جرائم غیرعمد در کشور

حجت الاسلام روحانی نژاد معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه زمینه آزادی ۲۸۰ نفر از زندانیان غیر عمد فراهم شده است، گفت: با اجرای طرح شمیم حسینی نیز از ۴۰۰ هیات‌ مذهبی حمایت شد.

قطع یارانه شامل طبقات متوسط و پایین نمی‌شود

سخنگوی دولت با بیان این که یارانه افرادی که در سال درآمد بالای میلیاردی دارند حذف می‌شود گفت: قطع یارانه‌ها شامل طبقات متوسط و پایین نمی‌شود.

علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیات دولت درباره آخرین تصمیمات برای قطع یارانه ثرونمندان اظهار کرد: یارانه حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار نفر که درآمد بالای میلیاردی در سال دارند قطع می‌شود. برای شناسایی این افراد کار دقیقی انجام شده است و مجموعه‌ هزینه‌هایی که دارند و شاخص‌های همچون خودرو، مسکن و هزینه‌های خانوار مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: من آمار دقیق افرادی که یارانه آنها قطع خواهد شد در اختیار رسانه ها قرار می‌دهم اما قطع یارانه‌ها قطعا شامل طبقات متوسط و پایین نمی‌شود و عدد ۳۰ میلیون نفر مدنظر ما نیست.  اجرای تصمیم مجلس به زمینه‌های اجتماعی نیاز دارد و الان زمینه برای قطع یارانه سه دهک فراهم نیست.

۱۲ درصد ازدواج‌های استان اردبیل کودک همسری است

یک کارشناس علوم اجتماعی اظهار کرد: در استان اردبیل میانگین ازدواج‌های ثبت شده در گروه سنی ده تا چهارده سال، ۱۲ درصد است که با احتساب این میانگین سنی تا نوزده سالگی این رقم به ۳۷ درصد نیز می‌رسد.

کشف ۲هزار و ۵۶۸ جفت کفش خارجی قاچاق

فرمانده انتظامی استان همدان از کشف ۲ هزار و ۵۶۸ جفت کفش خارجی قاچاق و فاقد مجوز در این استان خبر داد و گفت: در بازرسی های صورت گرفته، در زیر کیسه های علوفه ۲ هزار و ۵۶۸ جفت کفش خارجی قاچاق و فاقد مجوز کشف و پرونده متهم به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی گفت: ارزش کالاهای کشف شده بر اساس نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

کیفیت آموزش در مدارس دولتی باید ارتقا یابد

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما به دنبال تحولاتی در وزارت آموزش و پرورش هستیم تا کیفیت مدارس به ویژه مدارس دولتی ارتقاء یابد.

وی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین، پیش‌بینی‌های بسیار خوبی در مورد ایجاد تحولاتی در برنامه‌های درسی ملی در نظر گرفته شده است و اختیاراتی هم تحت عنوان «طرح بوم» به مدارس داده شده است تا در مورد تولید محتوا و برنامه آموزشی متناسب با نیازهای دانش‌آموزان تدبیر کنند.

پیگیری مطالبات کارگران باید از راه‌های قانونی انجام شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: پیگیری مطالبات کارگران باید از راه‌های قانونی انجام شود تا بهانه‌ای به دشمنان و معاندان نظام برای هجمه علیه کشور ندهد.

بهروز اکرمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با بیان اینکه کارگران هپکو دو ماه حقوق معوقه دارند  و برخی از کارگران هم مطالباتی هم از قبل دارند گفت: اعتبار پرداخت حقوق کارگران شرکت به‌زودی تأمین می‌شود.
وی ادامه داد: در آستانه سال جدید تحصیلی بن کارت ۵۰۰هزارتومانی از امروز به همه کارگران پرداخت می‌شود تا در تأمین لوازم مدرسه فرزندان خود مشکلی نداشته باشند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با اشاره به درگیری که روز دوشنبه بین برخی از کارگران و پلیس رخ داد اشاره کرد و گفت: پیگیری مطالبات کارگران باید از راه‌های قانونی انجام شود تا بهانه‌ای به دشمنان و معاندان نظام برای هجمه علیه کشور ندهد.

ساعت مدارس تغییر می‌کند؟

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان این مطلب که درحال‌حاضر برنامه‌ای برای تغییر ساعات تدریس در مدارس ابتدایی نداریم، از اجرای طرح جامع خشونت زدایی از مدارس در سال تحصیلی پیش رو خبر داد.

رضوان حکیم زاده با اشاره به برنامه‌های سال تحصیلی جدید گفت: امسال برنامه جامع خشونت‌زدایی در مدراس ابتدایی اجرا می‌شود. هدف از این طرح توانمندسازی کادر مدارس از مدیر و معلمان گرفته تا دانش آموزان و اولیای آنهاست تا با آموزش‌های لازم، محیطی امن‌تر و سرشار از آرامش، شادابی و نشاط فراهم کنیم. تلاش می‌کنیم دانش آموزان در این فضا امکان یادگیری بیشتری داشته باشند.

۲۰ هزار پلیس در ایام اربعین به زائران خدمات رسانی می کنند

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در ایام اربعین ۲۰ هزار پلیس به صورت داوطلبانه به زوار اربعین خدمت رسانی کرده و تردد آنها را مدیریت خواهند کرد.

سردار "سیدکمال هادیانفر" گفت: این تعداد پلیس در چهار مرز خسروی، مهران، شلمچه و چذابه حضور پیدا خواهند کرد.

کد خبر 389987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.