پیش‌بینی حضور ۱۰ هزار نفر اتباع خارجی اصفهان در مراسم اربعین

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان گفت: سال گذشته هفت هزار نفر از اتباع خارجی مقیم استان اصفهان برای اربعین اعزام شدند و برآورد ما این است که امسال حدود ۱۰ هزار نفر از این اتباع در اربعین حضور یابند.

مهدی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص چگونگی ثبت‌نام اتباع خارجی برای حضور در مراسم اربعین، اظهار کرد: دو گروه از اتباع متقاضی برای خروج از کشور و شرکت در مراسم اربعین هستند که دسته اول دارای کارت هستند، این دسته باید به دفاتر خدمات اتباع خارجی استان که ۳۱ دفتر است مراجعه و در سامانه مخصوص ثبت‌نام شوند.

وی با بیان اینکه این دسته طبق تفاهمنامه‌ای که با عراق انجام شده مانند هموطنان ایرانی از پرداخت هزینه ویزا معاف هستند، افزود: در این گروه با دریافت دفترچه اقامت و پرداخت هزینه‌های بیمه و هلال احمر در سامانه سماح ثبت‌نام و به اربعین اعزام می‌شوند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین استان اصفهان در خصوص گروهی از اتباع که دارای گذرنامه و اقامت جمهوری اسلامی هستند، اظهار کرد: این دسته باید به سفارت عراق در تهران مراجعه و از سفارت ویزا دریافت کنند و بعد از آن توسط پلیس برای آنها روادید خروج و مراجعت صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه فرصت ثبت‌نام تا ۱۰ مهرماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: ضرورتی به مراجعه همه اعضای خانوار وجود ندارد و سرپرست خانوار می‌تواند برای اعضا خانواده ثبت‌نام کند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه با توجه به اعلام دولت عراق، ورود بدون مدرک معتبر به خاک عراق سه سال حبس دارد، تصریح کرد: براساس تصمیمات مراجع قانونی، در صورت حضور بدون مدرک قانونی اتباع خارجی در مرزهای چهارگانه زمینی ایران در استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه، حتی در صورت داشتن مجوزهای اقامت در جمهوری اسلامی ایران، به دلیل تخلف از قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، مستقیماً به کشور متبوع خود بازگردانده خواهند شد.

خروج اتباع از مرز شلمچه

وی با بیان اینکه اتباع خارجی تنها از طریق مرز شلمچه از کشور خارج می‌شوند، افزود: کارگروه اتباع خارجی زیرمجموعه ستاد اربعین استان تشکیل شده است که هماهنگی دستگاه‌های مختلف در اعزام زائرین را انجام می‌دهد و همکاری‌ها از طریق دستگاه‌های مختلف فرهنگی و انتظامی صورت می‌گیرد.

مدیرکل اتباع و مهاجرین استان اصفهان گفت: سال گذشته هفت هزار نفر از اتباع خارجی مقیم استان اصفهان برای اربعین اعزام شدند و برآورد ما این است که امسال حدود ۱۰ هزار نفر از این اتباع در اربعین حضور یابند.

وی در خصوص تشکیل ستاد مردمی اربعین تصریح کرد: با همکاری خیرین اتباع خارجی استان این ستاد مردمی تشکیل شد که این ستاد برای مباحث فرهنگی زائرین مانند تامین اتوبوس با هزینه مناسب، رسانه‌ای کردن اقدامات در اربعین، ایجاد یک موکب رفاهی در مرز شلمچه درنظر گرفته شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه برای چهارمین سال است که در مرز شلمچه موکب اتباع مقیم استان اصفهان تشکیل می‌شود، اظهار کرد: این موکب به تمام بخش‌های رفاهی اسکان اتباع خارجی، چایخانه، آشپزخانه، خیاط‌خانه، پیرایشگاه و کفاشی برای رفاه حال زائران اتباع مجهز است که همگی با همت خیرین مردمی انجام می‌شود.

کد خبر 389985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.