TBM خط دو مترو اصفهان به ایستگاه زینبیه رسید

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان گفت: امروز دستگاه حفار(TBM) وارد ایستگاه زینبیه به عنوان نخستین ایستگاه خط دو متروی اصفهان شد.

سیدمحمدرضا بنکدار هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حفاری تونل غربی از اسفند سال ۹۷ و حفاری تونل شرقی نیز از اردیبهشت سال ۹۸ آغاز شد و با وجود موانع بسیار، در حال حاضر این عملیات عمرانی با سرعت پیش می‌رود.

وی افزود: میزان حفاری و سگمنت‌گذاری دستگاه TBM در مدت زمان پنج ماه، بیش از یک کیلومتر است که در تاریخ حفاری‌های اصفهان رکورد خوبی بر جا گذاشته شد و امیدواریم بتوانیم در ادامه خط این رکورد را افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: مدیریت شهری اصفهان تلاش می کند خط دو متروی اصفهان را در یک پروسه چهار یا پنج ساله به اتمام برساند.

وی با اشاره به صرفه جویی‌های انجام شده در احداث مسیر و ایستگاه های خط دو متروی اصفهان، گفت: سعی کردیم عملیات احداث ایستگاه‌های خط دو متروی اصفهان را به گونه ای احداث کنیم که ایستگاه ها قبل از ورود TBM آماده باشد؛ در حالی که در خط یک این اتفاق نیفتاد و کل مسیر حفاری و بعد ایستگاه ها احداث شده است.

بنکدار تاکید کرد: در عملیات احداث خط دو متروی اصفهان سعی کردیم به لحاظ زمانی و ریالی صرفه جویی داشته باشیم، ایستگاه برای حضور TBM آماده باشد و به نوعی تونل‌گذاری اضافه انجام نشود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نمی‌توان عدد و رقم میزان صرفه جویی‌های صورت گرفته در خط دو متروی اصفهان را اعلام کرد زیرا پارامترهای مختلف باید جمع و ضرب شود؛ اما در مجموع باید گفت صرفه جویی های زیادی انجام شده وکیفیت کار آن هم در کمترین زمان ارتقاء یافته است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه به زودی حفاری تونل خط دوم قطار شهری از سمت غرب اصفهان نیز انجام می‌شود، گفت: به عنوان مثال اگر طول مسیر خط دو متروی اصفهان ۱۵ کیلومتر باشد، وقتی از دو جبهه فعالیت ها برای انجام عملیات انجام شود، مدت زمان انجام کار نصف می شود؛ یعنی در مدت سه سال و نیم یا چهارسال خط دو را تکمیل کرد.

وی تاکید کرد: اگر همه شرایط آماده باشد و شهرداری از حمایت های دولت در برخورداری از اوراق مشارکت بهره‌مند شود، می‌توان تا سال ۱۴۰۲ کل خط دو متروی اصفهان به همراه سازه، سیویل، سفت کاری و نازک کاری ایستگاه های خط دو متروی اصفهان به نتیجه رساند.

به گزارش ایمنا، خط دوم قطار شهری اصفهان از ایستگاه دارک شهرک امام حسین(ع) در شمال شرق اصفهان آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌های حرم زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی، لاله، شاهد، طوقچی، ابن سینا، امام علی(ع)، حافظ، آمادگاه، امام حسین(ع)، خلجا، چهارسو، شهید خرازی، کهندژ، جاوان، صمدیه، رهنان، پیام نور، شمس و ماربین، به خمینی‌شهر می‌رسد.

کد خبر 389970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.