۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
بیمه بیکاری یک خدمت مهم است

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بیمه بیکاری از جمله مهم ترین خدمات تامین اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سالاری با انتشار یک پست در صفحه رسمی اینستاگرام خود نوشت:

"#مدیرعامل_سازمان_تامین_اجتماعی با اشاره به وجود برخی مشکلات در زمینه بیمه بیکاری، گفت: درباره بیمه بیکاری بایستی هدف اولیه تصویب و اجرای قانون، میزان موفقیت در تحقق آن اهداف و همچنین میزان استفاده صحیح و سوء استفاده از این مزایا را مرور کنیم. 

دکتر #مصطفی_سالاری در پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های #دیدبان_رفاه و تأمین اجتماعی که با موضوع "بیمه بیکاری؛ چالش‌ها و راهکارها" در موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: #بیمه_بیکاری از جمله مهمترین خدمات سازمان تأمین اجتماعی است که براساس آن حمایت‌های موثری از افراد در زمان بیکاری غیرارادی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از مقررات و رویه‌های اجرایی مربوط به بیمه بیکاری نیازمند اصلاح و بازنگری است، گفت: در جلسه امروز پیشنهاداتی برای برخی اصلاحات ارائه شد. در مواردی که اجرای پیشنهادات در حیطه اختیار سازمان نباشد به مجاری مربوطه ارجاع می‌شود و آنجا که در حیطه اختیارات سازمان است اجرایی می‌شود و مباحث مطرح شده در هر دو حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سالاری با اشاره به اینکه بیمه بیکاری دارای صندوقی مستقل است، گفت: برقراری توازن بین منابع و مصارف این صندوق از مسائل بسیار مهم است که این موضوع برای سال‌های متمادی مورد توجه قرار نگرفته و کسری این صندوق از طریق سایر منابع سازمان #تأمین_اجتماعی تأمین شده است. 

وی تأکید کرد: باید یک قاعده کلی در سازمان تامین اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و آن اینکه هزینه خدمات به بخشی از جامعه تحت پوشش از جیب بخش دیگری تامین نشود.

سالاری میزان تقاضا برای بهره‌مندی از خدمات بیمه بیکاری را با شرایط اقتصادی و اشتغال در کشور دارای ارتباط مستقیم ارزیابی کرد و گفت: در ادواری که شرایط اشتغال و اقتصاد کشور بهتر بوده است این صندوق کسری کمتری داشته است و بخشی از مشکلات ناشی از شرایط اقتصادی کشور است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: دوره طولانی پرداخت بیمه بیکاری و شرایط آسان برقراری آن باعث تشویق برای استفاده نابجا از این مزایا است که در این زمینه نیازمند اصلاح برخی مقررات هستیم. البته در شرایط فعلی فضای اصلاح قانون در مجلس و جامعه وجود ندارد اما اصلاح در آئین نامه‌ها ممکن است باعث بهبود شرایط شود."

کد خبر 389967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.