هزینه مدیریت پسماندهای شهر ماهانه ۶ میلیارد تومان است

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: سازمان با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در تلاش است اپلیکیشن هوشمند تفکیک زباله از مبدا را راه‌اندازی کند.

به گزارش ایمنا، احد یوسفی در رابطه با هوشمندسازی تفکیک زباله در ارومیه، اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در تلاش است اپلیکیشن هوشمند تفکیک زباله از مبدا را راه‌اندازی کند.

وی گفت: در حال حاضر تفکیک زباله در شهر ارومیه بدون هوشمندسازی و با حضور فیزیکی ماموران تفکیک در منازل شهروندان انجام می‌گیرد و اکنون دو هزار خانوار ارومیه‌ای تحت پوشش این موضوع هستند.

یوسفی افزود: با راه‌اندازی اپلیکیشن، سرعت فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدا نیز در شهر ارومیه بالا خواهد رفت؛ اکنون روزانه ۸۰۰ کیلو پسماند خشک در ارومیه جمع‌آوری می‌شود که با هوشمندسازی آن می‌توان حجم پسماند خشک دریافتی را بالا برد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه ماهیانه شش میلیارد تومان برای مدیریت پسماند شهر ارومیه هزینه می‌شود، تصریح کرد: با این وجود اعتبارات دریافتی سازمان از محل عوارض نوسازی و پسماند یک ششم هزینه‌ها است.

وی اضافه کرد: روزانه ۸۸۰ پاکبان و ۱۴۰ دستگاه خودرو برای حفظ پاکیزگی شهر تلاش می‌کنند و با وجود اینکه تنها منبع درآمد سازمان از محل عوارض نوسازی و پسماند است، تا به امروز سازمان از شهروندان ۸۰ میلیارد تومان مطالبه دارد که پرداخت نشدن آن سبب شده تا برای تامین هزینه‌ها از منابع زیرساختی، خدماتی و رفاهی شهر هزینه شود.

یوسفی گفت: هزینه ماهیانه عوارض پسماند هر شهروند ۲۵ هزار تومان است که متاسفانه این مبلغ وقتی تجمیع می‌شود، بزرگ به نظر می‌رسد در حالی که اگر شهروندان عوارض خود را به موقع بپردازند به عمران و آبادانی شهر کمک شایانی می‌شود.

کد خبر 389965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.