در هفته دفاع مقدس ۴۰ عنوان برنامه در لنجان اجرا می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان گفت: سی و نهمین سالروز دفاع مقدس در شهرستان لنجان با بیش از ۴۰ برنامه در قالب ۳۹ عنوان برنامه ریزی و اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حمیدرضا محمدی فشارکی صبح امروز _چهارشنبه 27 شهریور ماه_ در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس، پرداختن به فرهنگ غنی دفاع مقدس را جزء ضروریات امروز جامعه دانست و اظهار کرد: تکیه بر فرهنگ غنی دفاع مقدس گره گشای بسیاری از مشکلات و چالش های پیش روی کشور خواهد بود چراکه در دوران دفاع مقدس روحیه ایثارگری،استقامت و ایستادگی رزمندگان و آحاد ملت ایران سبب شد دشمن تادندان مسلح در جنگی نابرابر به پیروزی دست پیدا نکند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس مردم پشتیبان رزمندگان اسلام بودند و امروز نیز در جبهه جنگ اقتصادی نیاز اصلی کشور حفظ روحیه ایستادگی و مقاومت، اعتماد به مهندسان و دانشمندان داخلی و حرکت در مسیر خوداتکایی است و مردم نیز باید همچون دوران دفاع مقدس در این مسیر گوش به فرمان ولایت فقیه باشند تا از این گردنه سخت نیز به سلامت عبور کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس کوچکترین امکاناتی برای مقابله با دشمن متجاوز در اختیار ایران اسلامی قرار نمی گرفت و این درحالیست که ابرقدرت های جهان از صدام حمایت کرده و رژیم بعث عراق را باهدف از پای درآوردن نظام مقدس حمایت می کردند به گونه ای که ارتش عراق به عنوان یکی از ارتش‌های قدرتمند خاورمیانه در لیست ارتش های جهان خودنمایی می کرد.

وی ادامه داد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با روحیه خود اتکایی و نگاه به توانمندی های داخلی در صنعت دفاعی به موفقیت های متعدد دست پیدا کرده و به عنوان یکی از کشورهای مقتدر در حوزه صنعت دفاعی مبدل شده است برهمین اساس اگر این روحیه در بین نسل جوان تبیین شود موفقیت های بیشتری را در کشور شاهد خواهیم بود.

محمدی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس زمانی مناسب برای مرور حماسه ها و خاطره های این دوران به شمار می آید، گفت: مردم شهرستان لنجان با تقدیم بیش از ۷۵۰ شهید، دو هزار و ۲۷۳ جانباز و ۱۲۲ آزاده سرافراز نقش پر رنگی را در طول هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند و این مسئله باید برای نسل جدید تبیین شود.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس، جلوه ای بارز از ایثار و شهامت رزمندگان و مدافعان این آب و خاک است، اضافه کرد: برنامه های هفته دفاع مقدس برای بسیج و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی جزء برنامه های موثر و ماموریت های اصلی بوده چراکه اگر بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس و انسجامی که در آن دوران بین مردم وجود داشت را نشر داده و آن را نهادینه کنیم قطعا همچون آن دوران سرنوشت ساز از جنگ اقتصادی و نرم دشمن به سلامت عبور کرده و دشمنان را با شکست سنگین بدرقه خواهیم کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان ادامه داد: در دوران دفاع مقدس ملت ایران لبیک گوی ولایت فقیه و با بصیرت مثال زدنی خود در برابر تمام دنیا با تکیه بر توان داخلی ایستادند و هرچند نیروهای مسلح به عنوان نیروهای پیشرو در دفاع مقدس حضور داشتند اما نیروهای بسیج و اقشار مختلف مردم بودند که پیروزی را در جنگ تحمیلی رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: سی و نهمین سالروز دفاع مقدس در شهرستان لنجان با بیش از ۴۰ برنامه در قالب ۳۹ عنوان برنامه ریزی شده است و سرآغاز برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان لنجان برگزاری یادواره ۷۵۰ شهید شهرستان لنجان و سردارشهید مهندس حمزه نعمتی در شهر چرمهین خواهد بود.

محمدی افزود: طبق ثنوات گذشته برنامه شب های شیدایی از ابتدای مهرماه به مدت پنج شب در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه ای برگزار می شود چراکه این ویژه برنامه، برنامه ای بسیار موثر بوده که مورد استقبال مردم قرار گرفته است به گونه ای که در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از این برنامه دیدن کردند.

وی تصریح کرد: طی ماه های گذشته درخواست های بسیاری در خصوص برگزاری این ویژه برنامه داشتیم از این رو به سمت غنی سازی آن حرکت کردیم تا با محتوایی جذابتر این برنامه برگزار شود از این رو سناریوی این نمایش از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در قالب ۳۸ بخش تدوین شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان ادامه داد: در این برنامه دوران انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی،دوران سازندگی، شعار سال جاری، حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان و شهدای لشکر امام حسین(ع)، حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی و... برای نسل جوان در قالب هنر به نمایش در خواهد آمد و در نهایت با مبحث ظهور و مهدویت به پایان خواهد رسید.

وی اضافه کرد: خوشبختانه این ویژه برنامه مورد استقبال دیگر شهرستان های استان اصفهان نیز واقع شده و شهرستان های نطنز ونجف آباد از این برنامه الگوگیری کرده اند.

محمدی افزود: دوم مهرماه صبحگاه مشترک با حضور اقشار مختلف بسیج، خانواده شهدا، خانواده پرسنل صنعت بزرگ فولاد و... در کارخانه بزرگ ذوب آهن برگزار خواهد شد و طبق برنامه ریزی های انجام شده سخنران این ویژه برنامه امیر پوردستان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: گردهمایی رزمندگان فولادشهر یکی دیگر از ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان لنجان به شمار می آید چراکه امروز بیش از دو هزار رزمنده در بخش فولادشهر سکونت دارند و همواره در حوزه های مختلف پیشتاز بوده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای روستای لایبید، نمایشگاه تلفیقی دفاع مقدس و رونق تولید، گردهمایی رزمندگان شهر چمگردان از دیگر برنامه های شاخص در هفته دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: غبارروبی و گلباران گلزارهای شهدای شهرستان لنجان، بازدید و تفقد از جانبازان، ایثارگران، خانواده شهدا، خاطره گویی رزمندگان در رده های مقاومت بسیج،برگزاری یادواره های شهدا در پایگاه های بسیج شهرستان، حضور بسیجیان در نماز جمعه به صورت سازماندهی شده، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی وهمایش پیاده روی شبانه بسیجیان شهرستان و... نیز از دیگر برنامه هایی است در هفته دفاع مقدس در شهرستان لنجان برگزار خواهد شد.

کد خبر 389961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.