نبود استاندارد پوشش‌های ساختمانی باعث اغتشاش بصری در شهرها شده‌است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: در حال حاضر یک اغتشاش بصری در شهرها ملاحظه می‌کنیم که به دلیل تهیه نشدن استانداردی برای پوشش‌های ساختمانی است البته شاید هم از آن بی خبر هستیم.

به گزارش خبر نگار ایمنا غلامحسین عسکری شامگاه –سه‌شنبه ۲۶ شهریور- در نشست خبری آیین افتتاح "نخستین نمایشگاه پوشش‌های ساختمانی" و " نخستین نمایشگاه رونق تولید ملی"، اظهار کرد: شاید در ابتدا برگزاری سه نمایشگاه نوشت افزار، پوشش‌های ساختمانی و رونق تولید با یکدیگر سنخیتی نداشته باشد اما اگر قبول کنیم که ساختمان سازی موتور محرکه اقتصاد کشور است و باعث رونق تولید می‌شود و زمانی که رونق تولید ایجاد شود به نوشت افزار نیز نیاز است، نیک در می‌یابیم که چطور این حوزه‌ها در دل یکدیگر جای می‌گیرند.

وی تصریح کرد: ایجاد چنین نمایشگاه‌هایی در کشور در واقع محل تلاقی ایده‌ها و افکار کسانی است که در این راه اجرا کننده هستند و همچنین در جهت استفاده بهینه از توان داخلی است. برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند در نظم بخشی نماهای شهر با همان کیفیتی که مورد نظر است با استفاده از مصالح و لوازم داخلی، بسیار کمک کننده باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان خاطرنشان کرد: اکنون یک اغتشاش بصری در شهرها ملاحظه می‌کنیم و این اختشاش به دلیل این است که استانداردی برای پوشش‌های ساختمانی تهیه نشده یا از پوشش‌های ساختمانی بی خبر هستیم.

تحقق شعار بومی سازی در ذوب آهن اصفهان

منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن نیز در این نشست گفت: امیدواریم نهضت بومی سازی که با توجه به شعار امسال یعنی رونق تولید ملی به وجود آمده است، شاهد شکوفاتر شدنش باشیم. سال گذشته این نهضت به طور موثر شروع شد و کلید آن نیز از انجمن تولیدکنندگان آهن و فولاد خوردو دراین راستا بانک اطلاعتی خوبی تهیه شد.

وی ادامه داد: نمایشگاهی که حدود دو ماه گذشته در تهران برگزار شد، از مجموع ۱۱۴ قطعه مختلفی که ما ارائه داده بودیم ۲۵ درصد آن به انعقاد تفاهم نامه ختم شد و ۱۰ درصد آن ساخته و تحویل داده شده است. اکنون نیز درحال گذراندن مدت زمان تست (امتحان) خود است که به نوبه خود موفقیت خوبی است.

مدیرعامل ذوب آهن تصریح کرد: ۸۰ درصد قطعات مورد نیاز ذوب آهن را بومی سازی کردیم. ۱۵ درصد  توسط سایر تولیدکنندگان داخلی کشور تولید می‌شود و تنها پنج درصد وابستگی وجود دارد.

یزدی زاده افزود: در نمایشگاه امروز نیز ۷۵ قطعه از بخش‌های مختلف را به نمایش گذاشته‌ایم و سایت خاصی نیز بدین منظور طراحی شده تا افراد توانا بتوانند اطلاعات کاملی را دریافت کنند. وی ابراز امیدواری کرد: اگر روند به همین ترتیب ادامه پیدا کند، پنج درصدی که وابستگی وجود دارد، برطرف شود.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین نمونه‌های موفقیت ذوب آهن در بومی سازی ساخت "درب‌های هفت متری انعطاف پذیر باتری کک سازی" است که هم جنبه محیط زیستی داشته و هم از نظر اقتصادی می‌تواند بسیار مفید باشد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: از مجموع ۷۴ دربی که باید در یک سمت نصب شود تا کنون حدود ۴۰ درب نصب شده و امتحان خود را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته است.

کد خبر 389943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.