اولین موزه فوتبال اصفهان تاسیس می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان امروز در دیدار مدیر عامل باشگاه فولاد سپاهان با وی از برنامه ریزی جهت تاسیس اولین موزه فوتبال اصفهان خبر داد و تاکید کرد: تلاش می کنیم تا مکتب فوتبال اصفهان در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، صبح امروز _ ۲۷ شهریور _ مسعود تابش مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان اصفهان با فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان دیدار کرد.

در این دیدار مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با ایراد سخنانی تاکید کرد: براستی باشگاه فرهنگی و ورزشی سپاهان اصفهان با بیش از ۶۰ سال فعالیت فرهنگی و ورزشی یکی از سرمایه های مهم فرهنگی شهر اصفهان به شمار می رود.

او همچنین ادامه داد و گفت: امروز بخش قابل توجهی از شور و اشتیاق مردم اصفهان در حوزه های اجتماعی و ورزشی به واسطه فعالیتهای این باشگاه متبلور شده، لذا هرگونه فعالیت فرهنگی در این حوزه به افزایش سطح آگاهی های فرهنگی مردم می انجامد.

فریدون الله یاری همچنین در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امروزه در جهان نگاه به موزه و موزه داری دامنه وسیعی به خود گرفته و تصور معمول همگان از مقوله موزه کاملا تغییر یافته به گونه ائی که موزه ها امروز محل تبلور تفکر انسان در تمامی حوزه های حیات اجتماعی و فرهنگی او بشمار می رود.

الله یاری همچنین با اشاره به اینکه ابعاد مختلف شاخصه های اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی در امتداد حیات تمدنی جوامع مختلف ایفا می کند تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۶ دهه از حیات باشگاه فرهنگی و ورزشی سپاهان در اصفهان میگذرد و این باشگاه در طی این مدت طولانی گنجینه ائی ارزشمند از لیگ های برتر، جام های حذفی و فعالیتهای مربیان، بازیکنان و هواداران را جمع آوری نموده، تلاش می کنیم تا با همکاری مسئولان این باشگاه، طرح مطالعاتی تاسیس موزه این باشگاه تهیه و سپس با جانمائی علمی، این موزه تاسیس شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین ادامه داد و بیان کرد: با عنایت به اینکه بیش از ۶۰ سال از حیات این باشگاه می گذرد، تلاش داریم تا با اجرای یک طرح مطالعاتی، با شناسائی و مستند سازی مکتب فوتبال اصفهان، این سبک را در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت برسانیم.

کد خبر 389942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.