یکی از مهمترین شاخص‌های صنعت ساختمان، تمدن سازی است

رئیس کمسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: متاسفانه از زمانی که معماری و ساختمان سازی به صنعت تبدیل شد نزول کیفیت ساختمان رخ داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی شامگاه –سه‌شنبه ۲۶ شهریور- در نشست خبری آیین افتتاح "نخستین نمایشگاه پوشش‌های ساختمانی" و " نخستین نمایشگاه رونق تولید ملی"، اظهار کرد: ساختمان سازی یا صنعت ساختمان، امروز به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع دنیا مورد توجه است، شاید در سایر صنایع بحث تولید اقتصادی و نتایج آن مورد توجه باشد اما به نظر می رسد یکی از مهمترین و شاخص‌های صنعت ساختمان، تمدن سازی است.

وی افزود: از سپیده دم تاریخ تا کنون معماری و شهرسازی یکی از مهم‌ترین معیارهای تمدن سازی در همه جهان بوده  و هست. مسلما این نقش بی بدیل صنعت ساختمان می تواند ما را به این رهنمون کند که توجه به کیفیت در صنعت ساختمان از اهمیت بسیار والایی برخوردار است.

رئیس کمسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: متاسانه از زمانی که معماری و ساختمان سازی به صنعت تبدیل شد یکی از مهم‌ترین اتفاقات که شاید بدترین اتفاق بود به عبارتی نزول کیفیت ساختمان، رخ داد. در تبدیل به صنعت شدن ساختمان و تولید بیش از حد، به کیفیت ساختمان توجه نشد.

طغیانی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در کیفی سازی ساخت ساز موثر است، پوشش ساختمانی و تاثیری است که می‌تواند در سیمای شهری داشته باشد لذا نمایشگاه پوشش‌های ساختمانی می‌تواند در این راه قدم موثری باشد.

وی گفت: این نمایشگاه می‌تواند با ایجاد فضای آشنایی با پوشش‌های متنوع ساختمانی و به ویژه توجه به پوشش هایی که متناسب با فضای فرهنگی، اقلیمی و کالبدی شهرهای ما است کیفیت فضای شهری را افزایش دهد.

طغیانی خاطرنشان کرد: اهمیت این برنامه این است که از طریق آن بتوانیم با نوع تولیدات داخلی در عرصه ساختمان سازی و با صنایع جدیدی که در این عرصه ایجاد شده است، آشنا شویم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: همچنین با رویکردهای جدید و استفاده درست و به موقع از آن‌ها بتوانیم کیفیت فضای شهرها را فراتر ببریم و بتوانیم با ایجاد فضای تبلیغاتی مناسب با وجود تمام مشکلاتی که امروز به دلیل رکود در همه صنایع شاهد آن هستیم، رونق ایجاد کنیم.

کد خبر 389933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.