ترجمه جدیدی از پوشش‌های ساختمانی باید شکل بگیرد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: متخصصان باید ترجمه جدیدی از پوشش‌های ساختمانی به وجود آورند، البته کار دشواری است اما با تکاپو و تلاش در این حوزه می‌توانیم به انجام آن امیدوار باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد حسینی نیا شامگاه –سه‌شنبه ۲۶ شهریور- در نشست خبری آیین افتتاح "نخستین نمایشگاه پوشش‌های ساختمانی" و " نخستین نمایشگاه رونق تولید ملی"، اظهار کرد: باید سه واژه رشد، توسعه و پیشرفت را از هم تمییز دهیم و یک نگاه مبتنی بر توسعه که دارای دو بخش اقتصادی و فرهنگی که تاثیر مستقیم در رفاه و آسایش مردم دارد، داشته باشیم.

وی گفت: باید در شهر اصفهان که به عبارتی سه دوره و در وصفی دیگر پنج دوره پایتخت ایران بوده است، نگاه توسعه‌ای داشته باشیم و از نگاه رشد گونه که صرفا مبتنی بر رشد فیزیکی است، فاصله بگیریم.

حسینی نیا خاطرنشان کرد: اگر سابقه برنامه ریزی شهری را در چهار دوره تقسیم کنیم، دوره اول مبتنی بر کشاورزی، دوره دوم مبتنی بر صنعت، دوره سوم مبتنی بر دانش و نسل چهارم شهرهای هوشمند است.

وی افزود: در نسل چهارم که شهرهای هوشمند است؛ سیما و منظر از مسائل مهم به شمار می‌رود زیرا ارتباط زیادی می‌توان با آن برقرار کرد، بنابراین باید بتوانیم برنامه ریزی بر مبنای فناوری و دانش جدید داشته باشیم و در این حوزه بتوانیم از تکنولوژی روز و با نگاه فرهنگی برای الگوی تمدن سازی استفاده کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اضافه کرد: متخصصان این حوزه باید ترجمه جدیدی را از پوشش‌های ساختمانی به وجود بیاورند که البته کار دشواری است اما با تکاپو و تلاش در این حوزه امیدواریم این اتفاق بیفتد.

حسینی نیا ادامه داد: باید به مکتب اصفهان که از مکاتب مهم در این حوزه است، در معماری امروز توجه ویژه شود.

وی تاکید کرد: نمایشگاهی که برگزار می‌شود باید فرصت معرفی محصولات و همچنین رونق کسب و کار در این حوزه را داشته باشد.

کد خبر 389932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.