هیئت فوتبال هنوز پول روغن و بنزین مدیرکل را می‌دهد/ اصفهان پایگاه فوتبال ندارد

دبیر هیئت فوتبال استان اصفهان گفت: نتایج در المپیاد استعدادهای برتر مهم نیست، سلطان حسینی بیشتر در دانشگاه حضور داشته و تجربه این کارها را ندارد و نمی‌داند که تیم‌های استعدادیابی برای کشف استعداد بسته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعد از گذشت مدت زمانی که امیر مسعود هراتیان به عنوان رییس هیئت فوتبال اصفهان انتخاب شد، با اداره کل ورزش و جوانان به شکل نامحسوسی به مشکل خورد و یکی از مهم‌ترین چالش‌ها بین هیئت فوتبال و اداره کل، موضوع یک زمین اهدایی به هیئت فوتبال بود که اداره کل از تحویل آن به هیئت فوتبال سر باز می‌زد. این مشکل مسکوت مانده بود که هراتیان به شکل علنی از این مسئله در مجمع سالیانه هیئت فوتبال پرده برداشت و گفت" هیئت فوتبال استان اصفهان ۷۵ سال پیش تأسیس شده است، اما هنوز یک ساختمان اداری در خور شان فوتبال اصفهان ندارد و باید در زیر پله‌های ورزشگاه‌ها به مسائل فوتبال اصفهان بپردازیم. این در حالی است که در زمان مدیرکلی خلیلیان یک هزار و ۷۰۰ مترمربع زمین در خیابان پروین برای تأسیس این ساختمان در اختیار هیئت فوتبال قرار گرفته است که بعد از وی این زمین پس گرفته شده است".

بعد از این مسئله مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان به این موضوع واکنش نشان داد و در گفت‌وگویی که با ایمنا داشت، اظهار کرد "تمام واگذاری‌ها باید بر اساس قانون انجام شود؛ در حال حاضر هیئت فوتبال چندین برابر ظرفیتش در سالن پیروزی، ورزشگاه تختی و ورزشگاه نقش‌جهان زمین در اختیار دارد".

محمد سلطان حسینی یکشنبه _ ۲۴ شهریورماه _ در برنامه تلویزیونی ضربه آزاد حاضر شد و سخنانی را مطرح کرد که عملکرد هیئت فوتبال را زیر سوال می‌برد، او معتقد بود که این هیئت در مسابقات المپیاد استعدادهای درخشان خوب عمل نکرده است و گفت "برخی از هیئت‌های ما عملکرد خوبی نداشتند، هیئت فوتبال یکی از این هیئت‌ها است. با وجود باشگاه‌هایی مانند نامی نو، گیتی پسند ، سپاهان و ذوب‌آهن که در استان وجود دارد، این انتظار را داشتیم که در تمام رده‌ها مقام‌های بالاتری را داشته باشیم".

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان تنها به استعدادهای برتر بسنده نمی‌کند و در بخش دیگری از سخنان خود مهدی تاج را خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید" من انتقادی از رییس فدراسیون فوتبال می‌کنم، دو سال است که رییس هیئت فوتبال اصفهان در استان حضور ندارد و این یعنی رییس هیئت در یک استان دیگر فعالیت می‌کند و سعی دارد برای اصفهان برنامه ریزی کند".

سلطان حسینی بیشتر در دانشگاه بوده و تجربه استعدادیابی ندارد!

در همین رابطه و پرسش‌های مطرح شده از سوی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، حمیدرضا دادخواه دبیر هیئت فوتبال استان اصفهان به سخنان سلطان حسینی واکنش نشان داد و در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مکانیزم استعدادهای برتر این نیست که تیمی به مسابقات اعزام کنیم که قهرمان شود، بلکه باید بازیکنانی که قبلاً شناخته‌ نشده‌اند را به‌عنوان بازیکن جمع کنیم و آن‌ها را به‌عنوان یک تیم معرفی کنیم. نتایج در این المپیاد مهم نیست، سلطان حسینی بیشتر در دانشگاه حضور داشته و تجربه این کارها را ندارد و نمی‌داند که تیم‌های استعدادیابی برای کشف استعداد بسته می‌شوند.

وی ادامه داد: بازیکنان شناخته شده در سطح استان زیاد هستند، اما سعی داریم بازیکنانی که ناشناخته هستند را به فوتبال کشور به عنوان استعدادهای جدید معرفی کنیم تا کشف شوند.

دبیر هیئت فوتبال استان اصفهان در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه آیا بازیکنان اصفهانی که به المپیاد استعداد های برتر فرستاده شدند، واقعا استعداد بوده اند؟ گفت: در یک جلسه به هیئت‌های شهرستانی گفته شد که  ورزشکاران مستعد را که در مدارس فوتبال کشف کرده‌اند، به ما معرفی کنند. یک المپیاد درون استانی را برگزار کردیم که تیم‌ها ۱۰ روز مقابل هم بازی کردند و استعدادهای برتر آن‌ها انتخاب شدند و پس از دو هفته تمرین، آنها را در قالب یک تیم به مسابقات اعزام کردیم.

رییس هراتیان شخص دیگری است

دادخواه اضافه کرد: این بازیکنانی که به استعدادهای برتر فرستاده شدند در هیچ باشگاهی فعالیت نداشتند، اکنون باشگاه‌ها به دنبال جذب این بازیکنان می‌روند. استعدادیابی در ورزش کشور جدی گرفته نمی‌شود.

وی افزود: هیئت برای بازیکنان زیر ۱۱ سال مسابقه برگزار نمی‌کند، اما استعدادیابی را در بین آن‌ها انجام می‌دهد. بازیکنان باید از بالای ۱۴ سال وارد مسابقات شوند.

دبیر هیئت فوتبال استان اصفهان در رابطه با این گفته سلطان حسینی مبنی بر اینکه رییس هیئت فوتبال در محل کار خود حضور ندارد، گفت: رییس هراتیان شخص دیگری است و کاری به دیگران ندارد.

زمین را برای منفعت نداده اند

دادخواه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه قرار بوده اداره کل ورزش زمینی را در اختیار هیئت فوتبال قرار دهد، ادامه داد: سال‌ها قبل این زمین احداث شده و قرار بود در این زمین ساختمان هیئت فوتبال ساخته و کلاس‌های آموزشی در آن برگزار شود، اما از زمانی که سلطان حسینی بر سرکار آمده است، بدون اینکه به هیئت فوتبال حرفی بزنند با یک شرکت قراردادی بسته‌اند و این زمین را به یک پارکینگ برای دانشگاهی که زیرمجموعه شرکت اسنوا است، تبدیل کرده اند و از این کار منفعت برای اداره کل ورزش کسب می‌کنند.

وی ادامه داد: اصفهان تنها استانی است که دفتر هیئت فوتبال ندارد. چهارمحال بختیاری که تیم فوتبال مطرحی ندارد، هفته آینده هیئت فوتبال خود را تأسیس می‌کند. این اتفاق صحیح نیست، زیرا اصفهان قدیمی‌ترین هیئت را در کشور دارد و قدمت آن از فدراسیون فوتبال بیشتر است.

دبیر هیئت فوتبال استان اصفهان گفت: اصفهان پایگاه فوتبال ندارد، سلطان حسینی جلوی این خدمت را گرفته است، این خدمات باید به فوتبال اصفهان بازگردد.

دادخواه در رابطه با صحبت سلطان حسینی که واگذاری زمین‌ها باید بر اساس قانون انجام می‌شود و هیئت فوتبال چندین برابر ظرفیت خود زمین در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: هیئت فوتبال کرایه این زمین‌ها را پرداخت می‌کند، ورزشگاه تختی و نقش‌جهان را در مزایده برنده شدیم و کرایه آن‌ها را پرداخت می‌کنیم. سلطان حسینی خلط موضوع می‌کند. این زمین در زمان خلیلیان به هیئت فوتبال اهدا شده و تمام مراحل واگذاری آن طی شده است، اما پارکینگ شده و در اختیار شرکت اسنوا است.

زمان نمی‌گذاشتیم، فوتبال اصفهان پویا نبود

وی ادامه داد: سلطان حسینی زمانی که می‌خواست به هیئت فوتبال اصفهان کمک کند، رییس قبلی هیئت فوتبال برای او ماشینی را خریداری کرده و جالب است هرماه سلطان حسینی به دلیل اینکه ماشین به نام هیئت فوتبال است، پول بنزین و روغن آن را از هیئت فوتبال می‌گیرد.

دبیر هیئت فوتبال استان در رابطه با اینکه هراتیان خیلی در اصفهان وقت نمی‌گذارد، گفت: اگر وقت لازم گذاشته نمی‌شد فوتبال اصفهان پویا نبود و یک تیم به تازگی وارد لیگ برتر فوتبال ساحلی نمی شد. بخش ترین های استان را راه‌اندازی کردیم و از این بخش فوتبالیست‌های زیادی معرفی شدند.

کد خبر 389930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.