۱۴۰۰ مدرسه مروج سلامت در استان فعالیت دارند

کارشناس مسئول سلامت مدارس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد مدارس مروج سلامت استان اصفهان درسال تحصیلی ۹۷-۹۸ به یک هزار و ۴۸۲ مدرسه رسیده است.

راضیه امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت مدارس مروج سلامت اظهار کرد: تعداد مدارس مروج سلامت استان اصفهان در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ به یک هزار و ۴۸۲ مدرسه رسیده است.

وی در خصوص رسالت این مدارس تصریح کرد: ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت بین دانش‌آموزان کشور از طریق استقرار نظام مدارس مروج سلامت انجام می‌شود، همچنین مدیریت سلامت محور در زمینه ارائه خدمت به نوجوانان و جوانان در راستای ارتقای کیفیت زندگی این گروه سنی با تاکید براقدامات پیشگیرانه منطبق با فرهنگ جامعه و متناسب با جنسیت آنها جزء رسالت‌های مدارس مروج سلامت است.

کارشناس مسئول سلامت مدارس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه چند سالی از فعالیت این مدارس می‌گذرد، در خصوص عملکرد آنها، تصریح کرد: فعالیت این مدارس از سال تحصیلی ۸۷ -۸۸ آغاز شد که عملکرد آنها بر اساس ممیزی داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرد که این ممیزی‌ها دارای هشت جزء هستند.

وی با تاکید بر اینکه ممیزی داخلی توسط اعضا کمیته ممیزی مدرسه و ممیزی خارجی توسط شبکه بهداشت و درمان مورد بررسی قرارمی‌گیرد، اظهار کرد: ممیزی این مدارس بر اساس موضوعاتی نظیر برنامه جامع آموزش سلامت در مدارس، چگونگی ارائه خدمات بالینی سلامت محیط مدارس، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی در ارتقا سلامت کارکنان، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای، مشارکت والدین و جامعه در برنامه‌های ارتقای سلامت در مدارس و شبکه داوطلبان سلامت دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

امیدی در خصوص برنامه ارتقا و افزایش مدارس سلامت گفت: مدارس مروج سلامت طبق امتیاز کسب شده از ممیزی خارجی به پنج دسته از یک ستاره تا پنج ستاره تقسیم می‌شوند و هر سال باید مدارس مروج سلامت ۱۰ درصد افزایش داشته باشند و برای مدارس پنج ستاره سالانه افزایش پنج درصدی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 389928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.