تمام مدارس باید از آتش نشانی تایید ایمنی دریافت کنند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه تمام مدارس باید تایید ایمنی را از آتش نشانی دریافت کنند، گفت: در ساختمان‌های مسکونی که تبدیل به مدارس غیرانتفاعی شده، باید دقت و نظارت بیشتری در رعایت نکات ایمنی نسبت به ساختمان‌های احداث شده با کاربری مدرسه انجام شود.

محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: لازم است آموزش و پرورش نظارت‌های خود را بر رعایت نکات ایمنی در مدارس افزایش دهد.

وی با بیان اینکه قبل از بهره‌برداری از ساختمان مدارس جدیدالاحداث باید تایید ایمنی آن از سازمان آتش نشانی دریافت شود، تصریح کرد: در تمام مدارس باید خاموش کننده‌های دستی پودر شش کیلویی و گاز کربنیک چهار کیلویی به تعداد لازم و با فاصله‌هایی که حداقل ۲۲ متر در یک واحد است، تعبیه شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: قرقره‌های آتش نشانی متصل به آب شهر یا منبع ذخیره مجزا و پمپ مستقل در فواصل لازم بنا بر ضرورت و مساحت و بر اساس تشخیص کارشناسان آتش نشانی باید در مدارس قرار گیرد.

وی افزود: اگر در مدارس از بخاری‌های نفتی و گازی استفاده می‌شود، باید حتی‌الامکان وسایل گرمازا در فاصله نیم متری از دودکش مربوطه نصب شود و بخاری‌ها در تماس با پرده‌ها و سایر اجسام قابل اشتعال قرار نگیرد؛ بخاری‌ها باید در سینی‌های مخصوص قرار گرفته و در سطح شیب‌دار نباشد.

گلابی تاکید کرد: لازم است شهروندان و خانواده‌های دانش‌آموزان نیز نسبت به ایمنی مدارس حساس بوده و اگر مواردی از نقص ایمنی را مشاهده می‌کنند، حتماً از مدیر مدرسه پاسخ خواسته و پیگیر این موضوع باشند.

وی تصریح کرد: هر مدرسه باید به وسایل و تجهیزات ایمنی و بهداشت عمومی مناسب مجهز و برای مقابله با خطرات و حوادث احتمالی اولیه مجهز باشد.

کد خبر 389920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.