باید در مجموعه‌های دولتی "هسته‌های دانا" تشکیل شود

معاون صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری‌های دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: باید در مجموعه‌های دولتی نسبت به ایجاد هسته‌های دانا اقدام شود تا از طریق آنها بتوانیم شبکه‌های توانمند خصوصی را مدیریت کنیم.

پاشاخانی در نشست خبری و آیین افتتاح "نخستین نمایشگاه پوشش‌های ساختمانی" و " نخستین نمایشگاه رونق تولید ملی" عصر امروز –سه‌شنبه ۲۶ شهریور- اظهار کرد: کشور ما به عنوان یک کشور توسعه یافته چاره‌ای غیر از صاحب تکنولوژی شدن برای حفظ مزیت‌های رقابتی و فرصت‌های توسعه‌ای خود ندارد لذا مجموعه دفاعی با بهره‌گیری از نظام اکوسیستم نوآوری کشور نسبت به تدوین اکوسیستم نوآوری خود اقدام کرده است.

وی افزود: صندوق حمایت به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های نظام نوآوری بومی به عنوان یک نهاد تسهیل‌گر، میانجی و شتاب دهنده در حال فعالیت است.

معاون صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری‌های دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: باید در مجموعه‌های دولتی نسبت به ایجاد هسته‌های دانا اقدام کنیم تا از طریق آنها بتوانیم شبکه‌های توانمند خصوصی را مدیریت کنیم. شبکه‌های توانمندی که متشکل از اساتید، فناوران، نخبگان و شرکت‌های خصوصی هستند و امروز بر مبنای داتنش و توسعه دانش در حال فعالیت هستند.

پاشاخانی ادامه داد: در مجموعه دفاعی، این شرکت‌ها را تحت عنوان "شبکه همخوان دفاعی" می‌شناسند و صندوق به عنوان مامور مدیریت چرخه فعالیت این‌ شرکت‌ها، تاکنون نزدیک ۲۰۰ شرکت‌ را تحت پوشش خود قرار داده و توانسته است از طریق همکاری با این شرکت‌ها گلوگاه‌های مهمی را چه در صنعت ملی و چه در حوزه صنعت دفاعی مرتفع کند.

وی گفت: با توجه به فعالیت صندوق در حوزه اکوسیستم نوآوری کشور تقریبا با تمامی عناصر و بازیگران این سیستم در حوزه ملی، صندوق در حال همکاری و فعالیت‌های مشترک است و از این طریق منابع ملی را برای توسعه صنایع جذب می‌کند. همچنین حوزه فعالیت صندوق به لحاظ طیف گسترده نیازمندی‌های کشور محدودیتی ندارد و در همه زمینه‌ها فعال است.

معاون صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری‌های دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: نکته قابل تامل این است که صندوق توانسته است به عنوان قدیمی‌ترین صندوق در زمینه سرمایه گذاری خطرپذیر فعالیت کند مدل بومی سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری را احصا کرده و تقریبا بیش از نیمی از منابع صندوق در این حوزه گردش دارد. به علاوه این صندوق تقریبا در همه استان‌های کشور از جمله اصفهان که دارای پتاسنیل بی نظیری در حوزه علم و فناوری است، نمایندگی دارد.

کد خبر 389897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.