استفاده از الگوهای پیشرفت دفاعی چهل ساله در رونق تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: برای رونق تولید باید از مسیری که صنایع دفاعی ما در چهل سال گذشته طی کرده‌اند استفاده کنیم و تولید داخل را تقویت کنیم. اکنون صنایع دفاعی به حدی از بلوغ رسیده که دشمنان روی آن حساب کرده و در واقع یک قدرت بازدارندگی برای دشمنان ایجاد کرده است.

سید حسن قاضی عسگر در نشست خبری و آیین افتتاح "نخستین نمایشگاه پوشش‌های ساختمانی" و " نخستین نمایشگاه رونق تولید ملی" عصر امروز –سه‌شنبه ۲۶ شهریور- اظهار کرد: با ابتکار مقام معظم رهبری امسال به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شد زیرا شدیدا کشور به آن نیاز داشت. برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند بخشی از کمبودها در زمینه بازاریابی، فروش و اطلاع رسانی در صنایع مختلف را جبران کند اما همه دستگاه‌های اجرایی باید کمک کنند تا تولید پررونقی داشته باشیم. 
وی افزود: در کشوری که هزاران مانع سر راه تولید وجود دارد، تولیدکننده نمی‌تواند با آرامش به انجام کار بپردازد. معتقدم اگر بخواهیم رونق تولید ایجاد کنیم باید از مسیری که صنایع دفاعی ما در چهل سال گذشته طی کرده‌اند استفاده کنیم و تولید داخل را تقویت کنیم. صنایع دفاعی به حدی از بلوغ رسیده است که دشمنان ما روی آن حساب کرده و درواقع یک قدرت بازدارندگی برای دشمنان ایجاد کرده است. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته زمانی که پیشرفتی در صنایع دفاعی به وجود می آید، برخی از این پیشرفت‌ها که قابلیت استفاده در صنعت را دارد وارد جامعه کرده و کسب و کاری اضافه بر کسب و کار ایجاد شده در صنایع دفاعی ایجاد می‌کنند. ما نیاز داریم که بسیار عاقلانه‌تر و باتدبیرتر از گذشته عمل کنیم. 
قاضی عسگر با بیان لزوم تغییر در برخی از سیاست‌های حال حاضر گفت: در گذشته باوجود قیمت دلار، "دستگاه سازی" در ایران به صرفه نبود. اگر قیمت ارز تک نرخی و واقعی شود می‌تواند باعث رونق تولید شود.
وی افزود: زمانی که تولیدکننده تصمیم به تولید می‌گیرد باید حمایت شود و کمترین حمایت این است که او را در مقابل رقبای خارجی رها نکنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در نهایت تاکید کرد مسائل و مشکلات کشور باید به صورت اصولی و سیستماتیک حل شود.

کد خبر 389893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.